کد خبر: ۲۵۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
دکتر فیاض زاهد:

عده‌ای در مجلس دغدغه جناحی دارند نه علمی

دکتر زاهد گفت: اگر به هر دلیلی وزیر علوم نتوانست در مجلس رای اعتماد را به دلیل استیضاح کسب کند باید دکتر جعفر توفیقی را به عنوان وزیر علوم معرفی کنند. ایشان باید بدانند که در برابر رای و اعتماد مردم پاسخگو هستند و مردم و افکار عمومی از وزیر علوم و عملکرد آن ناراحت نیستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: فیاض زاهد گفت: رفتار مجلس درباره استیضاح وزیر علوم رفتاری سیاسی است. این طیف فقط به فکر منافع شخصی و جناحی خود هستند؛ و رفتار اینها به هیچ وجه رفتاری با دغدغه علمی و آکادمیک نیست.

دکتر فیاض زاهد در گفتگو با «آفتاب» درباره طرح استیضاح وزیرعلوم در مجلس می‌گوید: رفتار بعضی از نماینده‌های مجلس رفتاری کاملاً سیاسی است. وقتی وزیر علوم روی منافع عده‌ای پا بگذارد، سهمیه‌های غیرمجاز آنها در بورس تحصیلی را خدشه‌دار کند؛ از رفتارهای غیرعلمی و غیرآکادمیک عده‌ای جلوگیری کند، در نهایت اتفاقی که می‌افتد این است که عده‌ای دست به دست هم می‌دهند تا از منافع خودشان دفاع کنند.

وی ادامه داد: در واقع عده‌ای در مجلس دغدغه علم ندارند و دغدغه آنها منافع گروهی و فردی خودشان است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: افکار عمومی خواست و مطالبه خود را در 24 خرداد 1392 به صورت علنی بیان کرده است. رفتار این نماینده‌ها خواست افکار عمومی نیست و خواست افکار عمومی همان است که مردم با رای خود بیان کرده‌اند. اگر پاسخ افکار عمومی همسان با رفتاربعضی از نمایندگان بود حتماً به آقایان قالیباف و سعید جلیلی رای می‌دادند نه به دولت اعتدال و مشی و روش آن.

دکتر زاهد افزود: البته دکتر روحانی و مردم  باید از آقای فرجی‌دانا ممنون باشند و اگر به هر دلیلی وزیر علوم نتوانست در مجلس رای اعتماد را به دلیل استیضاح کسب کند باید دکتر جعفر توفیقی را به عنوان وزیر علوم معرفی کنند. ایشان باید بدانند که در برابر رای و اعتماد مردم پاسخگو هستند و مردم و افکار عمومی از وزیر علوم و عملکرد آن ناراحت نیستند.

زاهد در پاسخ به این سوال که آیا رفتار مجلس در سالگرد تنفیذ دولت دلیلی بر تقابل آنها با دولت تعبیر نمی‌شود، گفت: من فکر می‌کنم که این رفتاری که عده‌ای در مجلس به دنبال آن هستند مورد تایید قاطبه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیست. این رفتار و تقابل را کسانی دارند که با روی کار آمدن دکتر روحانی منافع آنها به خطر افتاده است. اما من توصیه می‌کنم که عقلای مجلس و رئیس مجلس با اقتدار بیشتری در برابر این گروه اقلیت پرسروصدا بایستند و اجازه ندهند که مردم مایوس بشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین