کد خبر: ۲۵۶۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

با مشخص شدن نتیجه انتخابات ترکیه، نرخ دلار کاهش یافت

نرخ برابری دلار در قبال لیرترک که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به بالاترین سطح خود در پنج ماه اخیر رسیده بود، با روشن شدن نتایج انتخابات، از پیش از ظهر امروز - دوشنبه - روبه کاهش گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، هر دلار آمریکا و یورو در بازار ارز ترکیه در ساعت مخابره خبر به ترتیب به 2.15 و 2.88 لیرترک خرید و فروش شد.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه روز گذشته برگزار شد و طبق پیش بینی های صورت گرفته ˈ رجب طیب اردوغان ˈ با کسب نزدیک به 52 درصد آرا در دور اول به پیروزی رسید و اولین رئیس جمهوری منتخب مردم این کشور شد.

نرخ برابری دلار و یورو در قبال لیرترک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ناشی از احتمال کاهش رتبه اعتبار وامی ترکیه توسط موسسه بین المللی رتبه بندی ˈمودیزˈ، و افزایش ارز دلار در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود در پنج ماه اخیر به ترتیب به 2.18 و 2.9 لیرترک رسیده بود.

تحلیلگران بازار ارز ترکیه در ارزیابی تحولات امروز بازار به رسانه های ترکیه گفتند پیروزی اردوغان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری گرچه در راستای انتظار بازار بود ولی به هر روی با برطرف شدن ˈنامعلومیˈ افق دید بازار بازتر شده است.

این تحلیلگران، به روز نشدن درجه اعتبار وامی ترکیه توسط مودیز نیز در کاهش ارز دلار در قبال لیرترک را موثر ارزیابی و تاکید کردند که نرخ دلار در قبال لیرترک در دوره پیش رو بیش از اینکه به عوامل داخلی بستگی داشته باشد، تحت تاثیر نوسانات آن در بازارهای جهانی تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر رتبه اعتبار وامی اقتصاد ترکیه نزد مودیز ˈ Baa3 ˈ و چشم انداز آن منفی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین