کد خبر: ۲۵۶۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
مدیر نظارتی بانک مرکزی مطرح کرد:

ادغام یا تعطیلی 3 موسسه فاقد مجوز تا پایان سال

مدیر نظارتی بانک مرکزی با بیان این مطلب که بانک مرکزی چراغ خاموش در حال ساماندهی موسسه‌های اعتباری فاقد مجوز است افزود: مسیری که 5 عدد از آن‌ها طی می کنند به اخذ مجوز خواهد انجامید اما 3 عدد از آن‌ها به دلیل ساختار نامناسب ادغام تعطیل خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حمید تهرانفر، مدیر نظارتی بانک مرکزی، در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص جلوگیری از فعالیت موسسه‌های فاقد مجوز گفت: در حال حاضر به شدت اما بی‌صدا در حال برخورد با فعالیت‌ها این نوع موسسات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل منع قانونی نمی‌توان از موسسه خاصی نام برد افزود: به علت هماهنگی‌هایی که بین سه قوا به وجود آمده است، فعالیت‌های نیروی انتظامی وبرخورد دستگاه‌های نظارتی پیشرفت خوبی در این زمین داشته‌ایم.

تهرانفر با اشاره به اینکه از پراکندگی‌های سابق خبری نیست تصریح کرد: هر گامی که برداشته می‌شود استوار است و تصمیمات با انسجام اتخاذ می‌شود.

وی تعداد موسسه‌های فاقد مجوزی که بانک مرکزی در حال سامان دادن به آن‌ها است را 8 عدد اعلام کرد و افزود: این موسسه ها در تلاش برای مجوزدار شدن هستند اما به طور قطع ساختار برخی از آن‌ها با شرایط مجوز سازگاری ندارد.

مدیر نظارتی بانک مرکزی با اشاره به اینکه بازار ما کشش موسسات فاقد مجوز را ندارد ادامه داد: مسیری که 5 عدد از این موسسه‌ها طی می‌کنند در نهایت به اخذ مجوز خواهد انجامید ما بقی نیز باید ادغام شوند و در صورت مقاومت نیز تعطیل خواهند شد.

تهرانفر با بیان این مطلب که مسئله مجوزموسسه‌ها تا پایان سال حل خواهد شد افزود: موسسه‌ای که در طرح سامان‌دهی نباشد نداریم مگر اینکه ما اطلاعی از آن‌ها نداشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین