کد خبر: ۲۵۷۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

بازدید معاون رییس جمهوری از مرکز ملی مطالعات اعتیاد

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از بخش های مختلف مرکز ملی مطالعات اعتیاد دیدن کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ˈشهیندخت مولاوردی ˈ روز شنبه در بازدید از مرکز ملی مطالعات اعتیاد در جمع مسئولان آن گفت: امیدوارم این بازدید منجر به آن شود تا به سهم خود در این حوزه خطیر و در چارچوب ماموریت های محوله به پیشبرد اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کنم.

وی این بازدید را که همزمان با ایام استقرار دولت تدبیر و امید (24 مرداد 92) بود به فال نیک گرفت و افزود: یکی از اولویت های معاونت امور زنان و خانواده توجه به زنان بهبود یافته از اعتیاد و زنان سرپرست خانوار است.

معاون ریس جمهوری با بیان اینکه با مشورت اساتید فن پیشنهاد تشکیل دو کارگروه را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرده ایم، ادامه داد: برنامه ریزی ها برای ایجاد کارگروه حمایت از زنان بهبود یافته و حمایت از زنان سرپرست خانوار انجام شده و بزودی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

مولاوردی با بیان اینکه شش تفاهمنامه در چارچوب ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه با چند وزارتخانه امضا کرده ایم، ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه ها که محوریت آنها زنان سرپرست خانوار و زنان بهبود یافته از اعتیاد است در سال 93 اجرایی شود.

به گفته وی، در این ماده پیگیری و اجرای 14 محور با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه زنان بر عهده معاونت امور زنان و خانواده گذاشته شده است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه دلیل 55درصد طلاق ها اعتیاد بوده و 63 درصد معتادان متاهل هستند، اظهار داشت: زندگی با مردان معتاد بسیار خطرناک است و زنان را در معرض انواع آسیب ها و خشونت قرار می دهد از این رو به این مساله ورود کردیم .

مولاوردی با اعلام آمادگی برای همکاری با مرکز ملی مطالعات اعتیاد ادامه داد: وظیفه ما سیاست گذاری است نه اجرا و تصدی گری ، از این رو به عنوان یک ستاد سیاستگذار می توانیم ظرفیت های موجود در این حوزه را مدیریت کنیم.

وی ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز ملی مطالعات اعتیاد نظیر آزمایشگاه های عصبی - شناختی، کلینیک الکل، آزمایشگاه ژنتیک و کلینیک تنتور در جریان روند فعالیت کارشناسان و متخصصان آنها قرار گرفت.



** راه اندازی مرکز با مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر

رییس مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: این مرکز که زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران است در سال 1380 با مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شد.

دکتر ˈآفرین رحیم موقر ˈ افزود: رسالت این مرکز کاهش بار اعتیاد در کشور از طریق تولید دانش اساسی مورد نیاز و توزیع آن و مشارکت قابل ملاحظه برای تولید علم مبارزه با اعتیاد در جهان است.

وی پژوهش، ارایه مشاوره به سیاست گذاران و برنامه ریزان ، مشاوره در سطح جهانی، آموزش، درمان و خدمات آزمایشگاهی را از جمله خدمات این مرکز برشمرد.

رحیم موقر سپس به تحقیقی که توسط این مرکز در سال 90 انجام شده اشاره و گزارشی از تعداد زنان و مردانی ارائه کرد که اعلام کردند، اعتیاد داشته و از ماده غیر قانونی مثل الکل استفاده می کنند.

به گفته وی و بر اساس نتایج این پژوهش، یک میلیون و 500 هزار نفر به مصرف این مواد اذعان کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین