کد خبر: ۲۵۷۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
دکتر صادق آیینه‌وند در گفت‌وگو با «آفتاب»:

دانشگاه با استیضاح وزیر علوم به شوک فرو رفته است

دکتر صادق آیینه وند گفت: عده ای به وزیر علوم می گویند «ضد علم» و این برای جامعه دانشگاه بسیار تعجب برانگیز است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: دکتر صادق آیینه وند، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس پژوهشگاه و مطالعات علوم انسانی در گفتگو با «آفتاب» گفت: مجلس و قوه مققننه مورد احترام مردم هستند. استیضاح و نظارت و پرسش از دولت و وزرا حق مسلم مجلس است. اما اعضای دانشگاه، استادان و دانشگاهیان می خواهند که مجلس در باره استیضاح وزیرعلوم منطقی تر برخورد کند. مسائل و ایراداتی را که برخی از نمایندگان به وزیر علوم مطرح کرده اند در شرایط امروز دانشگاه مشاهده نمی شود. اینها از فضای رکود در دانشگاه صحبت می کنند در حالی که استادان و دانشجویان از فضای نشاط و آرامش می گویند.

دکتر آیینه وند افزود: دانشگاه به عنوان پایگاه تولید فکر و تولید علم از نقد و انتقاد استقبال می کند. اما بهانه هایی که برای استیضاح مطرح می کنند در دانشگاه و در بین دانشگاهیان موجه نیست و دانشگاه با این بهانه ها همدل و همراه نیست. طرح این مسائل از تریبون مجلس باعث تعجب دانشگاهیان شده است. دکتر فرجی دانا در انتصاب روسای دانشگاه خیلی موفق بودند. بسیاری از معاونت ها و روسای ایشان افرادی دانشمند و علم دوست بودند. در این دوره منزلت واقعی علم و دانشگاه دوباره به فضای علمی برگشته است.

این چهره ماندگار گفت: اینکه عده ای از نمایندگان به وزیر علوم گفتند که ایشان ضدعلم هستند برای ما دانشگاهیان خیلی عجیب است. من معتقدم که مستندی ارائه بدهند که ما دانشگاهیان هم توجیه بشویم. نکند خدای نخواسته شبه سیاسی بوجود بیاید و ما دانشگاهیان فکر کنیم که دلایل استیضاح سیاسی است نه مدیریتی.

استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: استیضاح در شرایط اضطرار سیاسی کشور انجام می شود و الان بدترین موقع برای استیضاح است. استیضاح کننده ها به منافع ملی توجه نکردند. آنها به رهنمودهای رهبری که توصیه به وحدت و انسجام کرده بودند بی توجه بودند. دانشگاه از این برخورد مبهوت است. این چه منطقی است که به جای توجه به علم و مسائل علمی و کلان کشور به تقابل با دولت فکر می کنند. من هیچ جو مستعدی را در دانشگاه برای حمایت از استیضاح کننده ها نمی بینم و این استیضاح برای همه دانشگاهیان غیره منتظره است. وی در پایان گفت: دانشگاه با استیضاح وزیر علوم به شوک فرو رفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین