کد خبر: ۲۵۷۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
احمد پورنجاتی:

وزیر را به خاطر اختیارات قانونی محاکمه می‌کنند

پورنجاتی تاکید کرد: «مراجع قانونی همگی در تایید صلاحیت وزیر علوم نقش دارند بنابراین ادعای مجلس بر اینکه افراد آشوب‌گر و فتنه‌گر در وزارت علوم جای گرفته‌اند از نظر حقوقی پذیرفته شده نیست.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: احمد پورنجاتی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس ششم، دلیل اصلی استیضاح وزیر علوم را انجام وظایف و اختیارات قانونی فرجی‌دانا می‌داند.

 پورنجاتی در گفت‌وگو با «آفتاب» گفت: دلایل استیضاح‌کنندگان از منظر قانونی مستدل نیست و این استیضاح صرفا به دلیل اغراض سیاسی است. وی معتقد است نمایندگان باید صداقت داشته باشند و دلایل واقعی را با  مردم در میان بگذارند.

احمد پورنجاتی نفس استیضاح را مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید: «اینکه برخی از طیف‌های سیاسی سعی کنند دیدگاه سیاسی خود را که با اکثریت جامعه یا جریان حاکم سیاسی پیگیری کنند، امر غیرعرفی در عالم سیاست نیست. آنچه که غیر عرفی و خلاف اخلاق است اقوای افکار عمومی ومطرح نکردن دلایل اصلی استیضاح است.»

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم می‌افزاید: «نمایندگان مجلس که این استیضاح را رقم زدند باید در میان مقاصد سیاسی خود به نظر مردم که حداقل بخشی از آن‌ها موکلین این نمایندگان محسوب می‌شوند و به آن‌ها رای داده‌اند، توجه می‌کردند. مجلس باید با مردم صادقانه رفتار کرده و بگوید چون مجلس به طور کلی با رویکرد دولت در حوزه‌های گوناگون و به خصوص دانشگاه مخالف است این استیضاح را انجام داده است. این روش به اخلاق سالم سیاسی نزدیک تراست تا اینکه مجلس دلایل غیر واقعی را مطرح کرده و افکار عمومی را اغوا کند.»

مجلس حضور فتنه‌گران در دانشگاه‌ها را دلیل اصلی استیضاح دانسته است. به تازگی محمد سلیمانی نماینده مردم تهران  به انتقاد از انتصاب برخی چهره‌های نزدیك به فتنه در سمت ریاست دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: «مدیریت‌هایی كه نصب شده‌اند عمدتاً كسانی هستند كه در فتنه شریك بوده و نقش داشته‌اند و در برخی موارد به آشوب‌طلبی مشهورند.»

پورنجاتی دلیل نمایندگان مجلس برای استیضاح را از منظر حقوقی بررسی کرده و می‌گوید: «وزرا طبق وظایف و اختیارات مشخصی دارند. انتخاب همکاران جز وظایف قانونی وزیر است. موضوعی که به صراحت در قانون  به آن اشاره شده است. در هیچ کجای قانون مشخص نشده است که انتخاب کادر وزارت علوم باید با سلیقه سیاسی اکثریت مجلس هماهنگ باشد چه رسد که به   هماهنگی  با اقلیت کوچکی در مجلس تکیه شود.»

پورنجاتی تاکید کرد: «مراجع قانونی همگی در تایید صلاحیت وزیر علوم نقش دارند بنابراین ادعای مجلس بر اینکه افراد آشوب‌گر و فتنه‌گر در وزارت علوم جای گرفته‌اند از نظر حقوقی پذیرفته شده نیست.»

استیضاح وزیر علوم علی رغم مخالفت چهره‌های دانشگاهی و بسیاری از سیاسیون فردا برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین