کد خبر: ۲۵۷۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
محمد جعفر حبیب‌زاده استاد دانشگاه تربیت مدرس

وزیر علوم باید افشاگری کند

استیضاح جنجالی وزیر بعد از کشمکش های طولانی بین دولت و مجلس فردا در صحن علنی مجلس برگزار می شود.استیضاحی که مخالفت های گسترده جامعه دانشگاهی را دربر داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: محمد جعفر حبیب‌زاده، استاد دانشگاه تربیت مدرس انگیزه‌های شخصی استیضاح کنندگان را سرپوش گذاشتن بر تخلفات می داند. تخلفاتی که به گفته وی بورسیه‌های غیرقانونی یکی از آن‌هاست.

استاد دانشگاه تربیت مدرس به «آفتاب» می‌گوید: «من فکر می‌کنم پنهان کردن تخلفات گسترده‌ای که در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد شد، انگیزه اصلی استیضاح‌کنندگان است. قانون‌گریزی که در زمان آقای زاهدی، رییس کمیسیون آموزش انجام شد، آرام و بی‌سر و صدا انجام شد و برخی می‌خواهند آن را ادامه بدهند.»

حبیب‌زاده در ادامه می‌افزاید: «متاسفانه برخی از گروه‌های مجلس پیام مردم در خرداد 92 را درک نکرده و بر مواضع اشتباه خود اصرار می‌کنند و به همین دلیل وجه خود را در میان مردم از دست می‌دهند.»

شرط اصلی استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا اخراج دانشجویان ستاره‌دار و برکناری برخی از روسای دانشگاه‌ها بوده است. دکتر حبیب‌زاده شروط اینچنینی را در ادامه محدود کردن آزادی و تحمیل تفکر عده‌ای به بدنه دانشگاه دانسته و می‌افزاید: «آقایان همچنان اصرار دارند، رویه غلط خود را در وزارت علوم پیگیری کنند. اخراج دانشجویان و اساتید و گرفتن رانت‌های تحصیلی خواسته گروه‌های تندروی مجلس است. گروه‌هایی که هرگز برای رای و نظر مردم ارزشی قائل نیستند.»

این استاد دانشگاه برخی را نان‌خور و متوهم موضوعی به نام فتنه خواند و گفت: «برخی با مجوزهای خودخواسته به هرکس که بخواهند لقب فتنه‌گر می‌دهند. ظاهرا هر کس با سیاست‌های برخی مخالف باشد به فتنه‌گری محکوم می‌شود. تصور گروه‌های تندور از دانشگاه جایی شبیه به پادگان نظامی است.»

 حبیب‌زاده می‌افزاید: «تصور من این است که آقای فرجی‌دانا باید لیست کسانی را که با تخلف‌های گوناگون وزارت علوم را با مشکلات بی‌شماری روبه‌رو کرده را به مردم و رسانه‌ها ارائه کند تا برخی متوجه شوند فساد همیشه پنهان نمی‌ماند. انجام این استیضاح از ابتدا به ضرر دولت و مجلس بود. من فکر می‌کنم حتی اگر آقای وزیر علوم رای نیاورد، نام وی در تاریخ به خوبی رقم خواهد خورد.»

استیضاح وزیرعلوم تا به حال با مخالفت‌های زیادی از سوی جامعه دانشگاهی رو‌به‌رو شده است. بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها به فضای امنیتی دانشگاه‌ها در دولت محمود احمدی‌نژاد انتقاد داشته‌اند. صادق زیباکلام اخیرا در سخنانی به جو حاکم در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «بعضی‌ها به هیچ‌وجه نمی‌خواهند که یک فضای آزاد در دانشگاه‌ها حاکم باشد. بنابراین وقتی فرصتی و فضایی به وجود می‌آید دانشگاه‌های کشور علیه آنها به حرکت در می‌آیند و این چیزی هست که استیضاح‌کننده‌ها نمی‌خواهند. آنها می‌خواهند همان وضعیت دوران احمدی‌نژاد در دانشگاه‌ها حاکم باشد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین