کد خبر: ۲۵۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

جلسه شورای عالی هواپیمایی با حضور وزیر راه برگزار شد

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل چهارمین جلسه شورای عالی هواپیمایی در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمد خداکرمی گفت: به منظور بحث و بررسی در مورد سیاست های شورا در خصوص اعطای پروانه بهره برداری به متقاضیان تاسیس شرکت های هواپیمایی و همچنین نظارت بر پیاده سازی استانداردها و افزایش بهره وری این شرکت ها چهارمین جلسه شورای عالی هواپیمایی در سال جاری با حضور اعضای شورا و وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد.

وی در ابتدا وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه شورای عالی هواپیمایی کشوری، ارائه چارچوب قانونی جهت اعطای مجوز فعالیت شرکت های هواپیمایی براساس صلاحیت های چهارگانه در زمینه های فنی، مالی، تجهیزاتی و پشتیبانی را الزامی دانست و خواستار تدوین آئین نامه و دستورالعمل های مربوطه در این خصوص شد.

خداکرمی تصریح کرد: نظارت بر پیاده سازی استانداردها و افزایش بهره وری شرکت های هواپیمایی و تلاش آنها برای کاهش تاخیرات و انجام به موقع پروازها و اجرای تعهدات نیز مورد تاکید اعضای شورای عالی هواپیمایی و در ادامه شرایط لازم برای تاسیس شرکت ها و همچنین نحوه تمدید اعتبار مجوز آنها مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه برنامه ریزی های صورت گرفته برای نوسازی ناوگان هوایی مسافربری ارائه و بحث و بررسی بیشتر به جلسات آتی موکول شد.

به گفته وی مقرر شد جلسات فوق العاده شورا طی هفته های آینده به منظور تدوین آئین نامه مربوطه تشکیل شود.

گفتنی است؛ شورای عالی هواپیمایی کشوری مرکب از 9 عضو است که براساس ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری و اصلاحیه های آن وظایفی از جمله اعلام نظر در امور هواپیمایی و همچنین اظهارنظر راجع به صدور پروانه بهره برداری شرکت های هواپیمایی را به عهده دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین