کد خبر: ۲۵۷۸۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱

ناشران تا 2 میلیارد ریال وام می گیرند

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعطای وام یک تا دو میلیارد ریالی به ناشران خبرداد و گفت: از این پس فعالان این صنعت می توانند از این صندوق تسهیلات دریافت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: همایون امیرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تسهیلات ارایه شده به ناشران با توجه به طرح توسعه ناشران متفاوت است افزود: سقف تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر متقاضی یک تا دو میلیارد ریال است.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهره وام های پرداختی از سوی بانک های رفاه و صادرات به متقاضیان یاد شده را 24 درصد با بازپرداخت یکساله اعلام کرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: افرادی که اسامی آنان به بانک های رفاه سراسر کشور اعلام شده می توانند با قبول شرایط نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

وی بدون اشاره به شرایط دریافت این وام افزود: طبق تفاهم نامه ای که بین وزارت ارشاد و صندوق توسعه ملی منعقد شده بود مقررشد این تسهیلات از طریق بانک های رفاه و صادرات به متقاضیان پرداخت شود ولی در حال حاضر این تسهیلات فقط از سوی بانک رفاه به افراد داده می شود.

میرزایی هدف از اعطای این تسهیلات را رفع معضلات موجود و به روز شدن صنعت چاپ و نشر اعلام کرد.

وی از قرارگرقتن صنعت چاپ و نشر در ردیف اولویت های صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: پس از امضای تفاهم نامه ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس صندوق توسعه ملی با بررسی های کارشناسانه و نظر خواهی از فعالان صنعت چاپ و نشر در سطح ملی با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد 1500 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه چاپ و نشر اختصاص یابد.

وی افزود: لیست فعالان حوزه چاپ و نشر، با توجه به فعالیت کاربران و میزان تولید فرهنگی برای دریافت تسهیلات به شعب بانک های رفاه سراسر کشور اعلام شد.

امیرزاده تعداد افراد معرفی شده به شعب بانک های رفاه سراسر کشور را 800 نفر اعلام کرد و افزود: اسامی این افراد اسفند ماه سال گذشته به بانک ها اعلام شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین