کد خبر: ۲۵۷۸۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

رییس‌‌جمهور: اراده ایران برای توافق با 1+5 جدی است

رییس جمهوری گفت: اراده جدی برای دستیابی به توافق و تفاهم با 1+5 از طرف ایران وجود دارد و امیدواریم در طرف مقابل هم این اراده جدی وجود داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آخرین برنامه خود در هفتمین سفر استانی در جمع خبرنگاران افزود: دستیابی به تفاهم و توافق بین ایران و 1+5 به نفع منطقه، 1+5 ، ایران و اقتصاد جهانی خواهد بود.

رییس جمهوری در جمع نمایندگان رسانه های استانی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: خدا را شاکرم که توفیقی حاصل شد تا در این ایام که مصادف با تشکیل دولت یازدهم و هفته دولت است بتوانیم از استان زیبا و مردم بسیار خوب و ولایتمدار و پرتلاش استان اردبیل بازدید داشته باشیم.

وی افزود: در این سفر میسر شد که مطالبات مردم را از نزدیک بشنویم و در جلسات تخصصی با روحانیون ، کارآفرینان، ایثارگران، فرهیختگان و نخبگان استان نکات خوبی شنیده شد و اکنون در جلسه شورای اداری مطالبات استانی مطرح شد.

وی همچنین از میهمان نوازی مردم خوب این استان و استقبال گرمشان و همچنین رسانه ها و نیروهای مسلح تشکر کرد.

رییس جمهوری تصریح کرد: در مجموع برای توسعه کشور وظیفه دولت را تمهید مقدمات و تسهیل راه برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی و همچنین فعالیت های سازمان های غیردولتی، سازمان های مردم نهاد می داند. هر چند در بخش هایی از امور زیرساختی شاید چاره ای جز سرمایه گذاری دولت نباشد.

** عملیاتی شدن 76 پروژه در امسال و سال آینده 

رییس جمهوری افزود: اجرا و عملیاتی شدن 76 پروژه با اعتباری بیش از 300 میلیارد تومان در استان اردبیل مورد توجه قرار گرفته است که 67 پروژه تا پایان سال جاری و مابقی نیز در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: چندین پروژه مهم هم در سخنرانی دیدار مردمی اعلام کردم که هم مربوط به تکمیل سد گیوی بود و اقدامات دیگری قرار است برای بخش های پایین دستی سد انجام شود؛ علاوه بر این تامین آب آشامیدنی از سد یامچی اجرا خواهد شد و همچنین کانال کشی برای بیش از 83 هزار هکتار در استان اردبیل در طول سال های 93 تا 96 مطرح است که این طرح بزرگی است که کشاورزی را متحول و برای 40 هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.

رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های توسعه گردشگری در استان اردبیل گفت: این استان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که معاون رییس جمهوری در این زمینه به استان سفر کرده و طرح هایی را برای پیگیری مورد توجه قرار داده است؛ در این زمینه بخش خصوصی باید بیشتر حضور یافته و سرمایه گذاری کند.

وی همچنین گفت: تصمیماتی در تهران در مورد توسعه منطقه آزاد ارس گرفته شده است که در شورای اداری نیز این بحث مطرح شد. 

وی همچنین افزود: استان اردبیل در زمینه معادن نیز دارای استعداد زیادی است و دولت در زمینه مطالعات و اکتشاف برنامه هایی دارد.

روحانی ادامه داد: یکی دیگر از طرح های بزرگی که در استان اردبیل مدنظر قرار گرفته طرح راه آهن است که به خاطر نبود اعتبار تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

رییس جمهوری گفت: اجرای این طرح به بیش از 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین