کد خبر: ۲۵۸۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷

اقدام غيراخلاقی در يک استيضاح

استيضاح سياسی آقای فرجی‌دانا ضربه و صدمه به دولت، کشور، مردم و دانشگاهيان بود. اين زيبنده برخی نمايندگان نبود که با آيه قرآن سخنانشان را آغاز کنند ولی در صحن دست به چنين رفتارهايی بزنند. آنها نيز می‌توانستند مثل آقای وزير مبادی آداب و اخلاق و قانون باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدتقی فاضل میبدی در صفحه فیسبوک خود، روز بعد از استیضاح وزیر علوم نوشت: در جلسه علنی روز گذشته مجلس و در جريان استيضاح وزير علوم دولت تدبير و اميد، نمايندگان به رضا فرجی دانا رای عدم اعتماد دادند تا آرامش به وجود آمده در فضای عمومی کشور يک بار ديگر از سوی يک جريان سياسی مشخص تحت تاثير قراربگيرد.

به گزارش آفتاب، میبدی در ادامه می‌نویسد: اين جلسه استيضاح فارغ از آنکه چه نتيجه‌ای داشــت دارای نکات جالب توجهی بود که نشــان دهنده پايداری ادبيات نامطلوب ۸ سال گذشته است. متاسفانه رفتار برخی نمايندگان در جريان اســتيضاح وزير علوم يکبار ديگر به اذهان عمومی نشــان داد که برخلاف کشورهای پيشرفته دنيا همچنان جريانهايی هستند که می‌خواهند در رقابتهای سياسی به هر قيمتی حتی عدول از اخلاق موفق شوند همچنان در صحنه بمانند. در حالی کــه می‌توان حفظ قدرت و پيروزی در رقابتها را با رعايت اخلاق و موازين اخلاقی و شرع نيز به دست آورد کمااينکه چنين موفقيیتی نيز نزد مردم ماندگاری بيشتری خواهد داشت.

در ادامه این یادداشت آمده است: اينکه روز گذشته(چهارشنبه) تعدادی از نمايندگان مکررا فيلم‌هايی پخش کردند تا به قولی دست به افشاگری عليه وزارت علوم بزنند کار نادرســت و ناپسندی بود. افشاگری هرگز نمی‌تواند نتيجه مطلوبی در جامعه داشــته باشد ولی اگر برخی نيز بر اين اصل اگرچه ناهنجار تاکيد دارند بايد قبول کنند که طرف مقابل هم می‌تواند در پاسخ به آنان دست به افشاگری بزند ولی موضوعی که در صحن علنی روزگذشته اتفاق افتاد خارج از اين مسائل بود. از يک طرف نمايندگان فيلم پخش کردند و از طرف ديگر تاکيد بر آن داشتند اسناد پرونده تخلف۳ هزاربورسيه افشا شود که اين يک رفتار تامل برانگيز بود. علاوه براين، دريک استيضاح اخلاق و قانون حکم می‌کند تا اشتباهات شــخص وزير يا وزارتخانه در دوران ايشان مورد سوال قرار گيرد.

میبدی در ادامه یادداشت خود نوشته است: آنچه محور سوالات بود و نمايندگان موافق استيضاح مطرح می‌کردند قريب به اتفاق متوجه عملکرد وزارتخانه در دولتهای نهم و دهم بود. اينکه چرا در کشور فرار مغزها اتفاق میافتد و اينکه چرا جايگاه علمی ايران در چنين وضعيتی قرارگرفته است منحصربه يک سال گذشته نبود که بتوان از آن به ضعف مديريتی وزير علوم رسيد. کمااينکه در طرح سوالات نمايندگان از وزرای دولت يازدهم سوالاتی را مطرح کردند تا به نوعی کوتاهی دولت گذشته را نزد افکار عمومی بر گردن دولت يازدهم بيندازند.

وی می‌نویسد: افزون بر اين، کار بديعی که در ماجرای اين استيضاح صورت گرفت تبليغات گسترده عليه وزير علوم نزد مردم و در رسانه های تندرو بود. در واقع سعی داشتند تا افکار عمومی را همراه خود و عيله دولت کنند که باشکست در اين ماموريت تنها به فضای عمومی مجلس بسنده کردند و فضا را در مجلس به دلخواه خود درآوردند. نتيجه‌ای که واضح است درجامعه و نزد عموم مردم مورد استقبال نخواهد گرفت.

میبدی در پایان نوشته است: استيضاح حق نمايندگان است. آنها حق دارند که دغدغه خودشان را دنبال کنند. نمايندگان حق دارند ســوال کنند و تذکر دهنــد اما نبايد اين تذکرات جناحی و سياسی باشد و جامعه را متضرر کند. استيضاح سياسی آقای فرجی‌دانا ضربه و صدمه به دولت، کشور، مردم و دانشگاهيان بود. اين زيبنده برخی نمايندگان نبود که با آيه قرآن سخنانشان را آغاز کنند ولی در صحن دست به چنين رفتارهايی بزنند. آنها نيز می‌توانستند مثل آقای وزير مبادی آداب و اخلاق و قانون باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین