کد خبر: ۲۵۸۱۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸

پیروزی دشوار بسکتبالیست‌های جوان بر ژاپن

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران به سختی از سد ژاپن گذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در دومین دیدارش از مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه 72 بر 65 به پیروزی رسید تا فردا در آخرین دیدارش از این مرحله به مصاف چین تایپه برود.

جوانان ایران که در روزهای گذشته کویت، قزاقستان و هنگ کنگ را درهم کوبیده بودند برابر ژاپن هم بازی را خوب آغاز کردند و در کوارتر نخست با نتیجه 21 بر 9 به پیروزی رسیدند. با آغاز کوارتر دوم ژاپن صاحب توپ و میدان بود و اجازه کار به بازیکنان ایران نمی‌داد. حریف شرقی ایران با پرتاب‌های سه امتیازی خود دفاع ایران را آزار داد و در نهایت با نتیجه 23 بر 16 به برتری رسید.

در نیمه دوم ایران دوباره بهتر بازی کرد و فاصله امتیازی را بیشتر کرد. 4 دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود و ایران 54 بر 37 از ژاپن پیش بود که به یکباره حریف به خودش آمد و فاصله امتیازی را کم کرد. شوت‌های پیرامونی ژاپن یکی پس از دیگری وارد سبد می‌شد اما در نهایت ایران کوارتر سوم را 19 بر 16 به سود خود تمام کرد.

کوارتر پایانی اوج حساسیت کار بود. ژاپن فاصله امتیازی را کمتر کرد و بهتر از ایران بود. قدرت زیر سبد ایران اجازه نمی‌داد ژاپنی ها نفوذ کنند و به همین دلیل تنها راهی که برابر بازیکنان این تیم مانده بود شوت بود که آنها در این امر نیز موفق کار می‌کردند. ژاپن تیم برتر کوارتر چهارم بود؛ سه دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود که نتیجه 64 بر 61 شد که صمد سرودی دو امتیاز برای ایران کسب کرد.

یک دقیقه پایانی مسابقه دو تیم پایاپای بودند و فاصله امتیازی به حداقل رسیده بود که در نهایت ایران با اینکه کوارتر چهارم را 17 بر 16 واگذار کرد اما در مجموع 72 بر 65 به پیروزی رسید.

به گزارش ایسنا، در این مسابقه محمد یوسف‌وند با کسب 23 امتیاز، 13 ریباند و تاثیرگذاری 26 بهترین بازیکن میدان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین