کد خبر: ۲۵۸۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳

گودرزی: از پتانسیل ورزش دانشگاهی استفاده می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت ورزش دانشگاهی در پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی گفت: المپیاد ورزشی دانشجویان فرصت بسیار خوبی برای شناخت استعدادهای ورزشی و تزریق آن‌ها به تیم‌های ملی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، دکتر محمود گودرزی در حاشیه مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی دانشجویان پسر در جمع خبرنگاران درخصوص این المپیاد گفت: خوشبختانه بنای خوبی در ورزش دانشگاهی گذاشته شده و این المپیاد باعث می‌شود که دانشجویان چند سال یک بار دور هم جمع شوند و در یک محیط سالم و فرهنگی به رقابت با یکدیگر بپردازند و همچنین با شرایط و فرهنگ یکدیگر نیز آشنا شوند. امیدوارم این المپیاد تداوم پیدا کرده و همچنین تقویت شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: البته این المپیاد نباید سایر فعالیت‌های دانشجویی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش دانشگاهی در پشتیبانی از ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: ورزش دانشگاه و مدارس ارکان ورزش کشور است و می‌توانند مبنایی برای ورزش همگانی و قهرمانی محسوب شوند. دانشگاه‌ها محفل بسیار خوبی برای روی آوردن دانشجویان به ورزش هستند چرا که سن دانشجویی بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های ورزشی است.

وی درباره برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در حمایت از ورزش دانشگاهی اظهار کرد: در حال حاضر ارتباط نزدیکی میان وزارت ورزش و جوانان با بدنه ورزش دانشگاهی و آموزش و پرورش وجود دارد و طبیعتا از این پتانسیل استفاده خواهیم کرد. این المپیاد فرصت خوبی برای مربیان تیم‌های ورزشی است تا به شناسایی استعدادها و تزریق آن به تیم‌های ملی بپردازند.

وزیر ورزش و جوانان وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات در دانشگاه‌ها را مناسب توصیف کرد و افزود: دانشگاه‌ها از نظر امکانات و زیرساخت وضعیت به مراتب بهتری نسبت به سایر بخش‌ها دارند و دانشگاه‌هایی نظیر تهران، امیرکبیر، خوارزمی و... امکانات بسیار خوبی برای توسعه ورزش دانشگاهی در اختیار دارند. این المپیاد مقدمه‌ای است برای شرکت در یونیورسیاد جهانی و زمینه خوبی است که دانشجویان از انگیزه‌های بیشتری برای روی آوردن به ورزش قهرمانی برخوردار شوند.

گودرزی خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد ورزش دانشجویان تاثیر بسیار خوبی بر روحیه دانشجویان ورزشکار خواهد گذاشت. امیدوارم جدای از این المپیاد رقابت‌های ورزشی در داخل دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها نیز در طول سال برگزار شود تا دانشجویان همواره از روحیه نشاط و شادابی بیشتری برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان در حالی ابراز امیدواری کرده که بتوان از بدنه ورزش دانشگاهی تیم ملی قوی را ساخت که در حال حاضر روال معکوس طی می‌شود و باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم چه برنامه‌ریزی برای تبدیل این روال اشتباه به ساختار صحیح دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین