کد خبر: ۲۵۸۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
به امید یافتن شغل

۳۰ هزار مهاجر در چابهار حاشیه‌نشین شده‌اند

«جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر به امید یافتن کار در منطقه آزاد چابهار در محلی به‌نام کمپ گرد آمده‌اند اما این محل به مرکز تولید پدیده‌های نابهنجار اجتماعی از جمله دزدی و تجارت مواد مخدر تبدیل شده است.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی چابهار اعلام کرد، تاکنون از ظرفیت‌های منطقه آزاد جهت برطرف کردن مشکل اشتغال جوانان این شهرستان استفاده نشده است.

«معین‌الدین سعیدی» با بیان این مطلب که عمده پیشرفت منطقه آزاد چابهار تنها در بدو تاسیس این منطقه بوده است، به خبرنگار ایلنا گفت: با گذشت ۲۳ سال از تاسیس منطقه آزاد چابهار هنوز این منطقه به اولین هدفش که «اشتغال‌زایی» بوده دست نیافته است.

عضو شورای شهر چابهار ادامه داد: یکی از این پیامد‌ها «مسئله حاشیه‌نشینی» است؛ جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر به امید یافتن کار در منطقه آزاد چابهار در محلی به‌نام کمپ گرد آمده‌اند اما این محل به مرکز تولید پدیده‌های نابهنجار اجتماعی از جمله دزدی و تجارت مواد مخدر تبدیل شده است.

سعیدی افزود: ۱۲ درصد از عواید مناطق آزاد بایست در مسایل اجتماعی، آموزشی و بهداشتی هزینه ‌شود که تاکنون این قضیه نادیده گرفته شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی چابهار با تاکید بر موقعیت حساس و استراتژیک منطقه اعلام کرد: این منطقه بهترین مکان دستیابی کشورهای تازه استقلال‌یافته (آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان و...) به آب‌های آزاد و دارای ظرفیت بزرگ صنعتی است که فرصت مناسب و دست‌نیافتنی برای اشتغال مردم منطقه به شمار می‌آید.

سعیدی با اشاره به حجم بالای بیکاری در منطقه عنوان کرد: «سوءمدیریت‌ها و اختلاس‌های قبلی در منطقه آهنگ رشد و تغییرات را در این مناطق کند کرده است اما با تغییرات جدید مدیریتی باید شاهد بهبود مدیریتی باشیم که هنوز هم نتوانسته‌ایم به اهدافمان در منطقه دست یابیم».

عضو شورای شهر چابهار در خاتمه فقدان بندرگاه و فرودگاه در منطقه آزاد چابهار را شاهد مدعای خود برشمرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین