کد خبر: ۲۵۸۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
بیژن میرباقری کارگردان سینما و تلوزیون

گروه‌های تندور منطق گفت‌وگو ندارند

دولت یازدهم حالا یک ساله شده است. دولتی که بسیاری از اهالی فرهنگ به آن رای داده و از سیاست‌های فرهنگی آن پشتیبانی کرده اند. ممیزی گسترده و سلیقه‌ای، بی‌قانونی و تبعیض بین هنرمندان و ناامیدی از وضعیت صنفی مهم‌ترین مشکل جامعه هنری در هشت سال گذشته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: هنرمندان حالا  کارنامه یک ساله دولت  جدید را بررسی می کنند. بیژن میرباقری کارگردان سینما و تلوزیون  است وی تا کنون آثار سینمایی همچون  دوزخ، برزخ، بهشت و طبقه سوم را ساخته است.

این کارگردان سینما در گفتگو با «آفتاب» به بررسی عملکرد دولت یازدهم در حوزه فرهنگ پرداخته ومی گوید: «به نظر من هنوز زود است که بتوانیم عملکرد فرهنگی دولت یازدهم را در این زمان کوتاه به شکل قاطعانه قضاوت کنیم. قطعا جامعه هنری از آقای دکتر روحانی توقعات زیادی دارند اما این توقعات گسترده  در زمان کوتاه بر آورده نمی شود.»

میرباقری افزود: «من بر این باورم که مهم ترین خواسته جامعه هنری از دولت جدید امنیت و آزادی است. امنیت سرمایه گذاری که تاثیر مهمی در تولید آثار فاخر دارد، و آزادی بیان اندیشه درونی هنرمند، مهم ترین خواسته و توقع  جامعه ما از دولت آقای روحانی است. خواسته ای که امیدواریم هر چه زودتر زمینه اجرای تمام عیار آن فراهم شود.»

بیژن  میرباقری در ادامه به حملات گروه های تندرو به بدنه فرهنگی دولت اشاره کرد و تاکید کرد :« بسیاری از گروه های تندرو منطق تعامل و گفتگو را در نظر نگرفته و یک سویه با دیگران صحبت می کنند.به نظر من دولت باید با برنامه ریزی های صحیح و حساب شده برنامه های وعده داده را به مرور زمان  به ثمر برساند.»

به گزارش آفتاب، با وجود حملات برخی از تندروها علی جنتی وزیر ارشاد در انجام برنامه های خود مصصم است. وزیر ارشاد چندی  پیش در گفتگو با رسانه ها به مواضع افراطی اشاره کرده و گفته بود:« برخی جریان‌ها در این مدت بیشتر شده است. سلیقه‌های مختلفی در کشور وجود دارد. گروه‌هایی هستند که غیراز سلیقه‌ خودشان سلیقه دیگری را نمی‌پذیرند. هر اقدامی را که برخلاف دیدگاه‌هایشان باشد، بلافاصله در مقابلش موضع می‌گیرند. من این را می‌دانستم. از همان ابتدا حاشیه‌هایی را که در اطراف این وزارتخانه بود، می‌شناختم اما با علم و اطلاع نسبت به اینکه ممکن است آنچه گفته می‌شود به مذاق برخی‌ خوش نیاید، دیدگاه‌های خودم و سیاست‌های عمومی دولت را بیان می‌کنم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین