کد خبر: ۲۵۸۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

توجه دولت تدبیر و امید به حوزه سلامت با طول سالیان پس از انقلاب برابری می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجهی که یکسال اخیر با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به حوزه سلامت صورت گرفته با اقداماتی که پیش از این در طول سالیان پس از انقلاب شده بود، برابری می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا؛ دکتر ˈسیدحسن قاضی زاده هاشمیˈ پنجشنبه شب در نشست ستاد تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی؛ بخشی از عقب ماندگی ها در ارایه خدمات هرچه بهتر به مردم را ناشی از تحقق نیافتن سهم اعتباری دانست.

وی افزود: امید است با توجه به تاکید ویژه رییس جمهور بر حوزه سلامت، در دوران دولت تدبیر و امید، مشکل اعتباری این وزارتخانه به صورت ریشه ای حل شود.

وی گفت: با توجه به این که طرح نظام تحول سلامت جزو تاکیدات رییس جمهور و همچنین اولویت نخست این وزارتخانه است تداوم آن به جد پیگیری می شود.

دکتر قاضی زاده هاشمی به وضعیت استان خراسان شمالی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی این استان، علی رغم نوپایی در حوزه عملکردی از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده است.

وزیر بهداشت افزود: مسوولان خراسان شمالی از جمله استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز خبرگان رهبری هم به صورت جدی پشتیبان و پیگیر ایجاد و توسعه زیرساخت های حوزه سلامت در استان بوده و هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در بازدید از بیمارستان بنت الهدی بجنورد، از اختصاص 48 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت خبر داد. 

دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: اکنون 20 هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای آغاز این طرح اختصاص یافته که پرداخت بخشی از آن در حال انجام است. 

وی همچنین افزود: 270 میلیارد ریال اعتبار برای طرح نظام ارجاع بیماران اختصاص یافته است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت حمایت می کنیم، گفت: سرمایه گذاری در بخش درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت سوددهی خواهد داشت و بخش خصوصی در این زمینه نباید نگران سرمایه خود باشد. 

وی درخصوص بیمارستان بنت الهدی بجنورد اظهار داشت: این بیمارستان از لحاظ امکانات و تجهیزات پزشکی عقب است و باید مشکلات این مرکز درمانی حل شود.

سفر سه روزه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از عصر چهارشنبه هفته جاری به استان خراسان شمالی آغاز شده است. 

حضور بر مزار شهید گمنام، افتتاح دانشکده دندانپزشکی، بازدید از دانشکده پزشکی، افتتاح ˈآی سی یوˈ بیمارستان امام علی و افتتاح همزمان چند پایگاه اورژانس و پایگاه بهداشت، کلنگ زنی 17طرح و بازدید از طرح تحول در بیمارستان و دانشکده اسفراین از برنامه های روز جمعه دکتر هاشمی در این استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین