کد خبر: ۲۵۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

ظریف چهارشنبه به رم می‌رود

بر اساس اعلام سفارت ایران در ایتالیا محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در رم پایتخت ایتالیا چندین دیدار دوجانبه با مقامات عالی این کشور خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وی همچنین دیداری با فدریکا موگرینی، همتای ایتالیایی‌اش خواهد داشت که پس از این دیدار در نشست مطبوعاتی شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این سفر به دعوت وزیر امور خارجه ایتالیا انجام و دومین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ایتالیا است.

چندی پیش وزیر امور خارجه ایتالیا در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی با اعلام سفر وزیر امور خارجه ایران در ماه سپتامبر در پاسخ به این سوال که آیا تهران و رم در مورد گسترش پیشرفت مسائل منطقه‌ای رایزنی‌هایی داشته‌اند؟ گفت: من با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد مسائل منطقه‌ای متعددی گفت‌وگو کرده‌ام.

هم چنین وزرای امور خارجه ایران و ایتالیا در اوایل ماه اوت با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشتند که در این گفت‌وگو بر لزوم مقابله با نیروهای داعش که هم‌اکنون در عراق و بخش‌های سوریه مرتکب قتل و غارت می‌شوند تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این سفر به بلژیک و لوکزامبورگ نیز خواهد رفت و روز دوشنبه در بروکسل با کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین