کد خبر: ۲۵۹۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
جواد هروی در گفت‌وگو با «آفتاب» خبر داد:

بازنگری فراکسیون رهروان ولایت در تشکیلات خود بعد از استیضاح وزیر علوم

جواد هروی، نماینده مجلس نهم گفت: فراکسیون رهروان ولایت در حال بازسازی و آسیب شناسی خود است و تا بعد از پایان تعطیلات تابستانی اقدامات جدی خود را شروع خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عضو فراكسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگار «آفتاب» درباره تضعیف فراکسیون رهروان ولایت بعد از استیضاح وزیر علوم گفت: مسئله استیضاح موجب شده تا فراکسیون رهروان ولایت در موقعیت خود بازنگری کنند اما اینکه تعبیر کنیم این استیضاح موجب انهدام یا فروپاشی فراکسیون شده را قبول ندارم.

به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: این استیضاح موجب بازنگری جدی در ساختار فراکسیون شد. ما جلسات متعددی با اعضا داشتیم تا فراکسیون را آسیب شناسی کنیم و البته این آسیب‌شناسی اتفاق افتاده است. در آینده بحث انتخاب مجدد هیئت رئیسه را داریم. تغییرات در شاکله خود داریم. اما همه این تغییرات نیازمند به اسیب شناسی جدی بود که انجام شد.

نماینده قائنات در باره اینکه استیضاح نشان داده که بعضی از اعضای فراکسیون با رای و نظر اکثریت همراهی ندارند، تصریح کرد: معنای اکثریت این است که اکثریت نمایندگان را در زیر یک مجموعه ای به اسم فراکسیون رهروان ولایت داشته باشید. این ممکن است در درون خود نظرات متفاوت و کمتر شبیه را هم داشته باشید. اما اقلیت کردن اعضای فراکسیون در یک طیف فکری خاص برای فراکسیون در دراز مدت خوب نباشد.

هروی گفت: در فراکسیون اکثریت امکان حضور طیف های خاکستری هم وجود دارد. به همین خاطر در رهروان ولایت چون قاعده اکثریت مطرح است، این اتفاق ممکن است رخ دهد. من تصور می کنم که فراکسیون رهروان ولایت با توجه به همه تهدیدهایی که گفتند در حال گسست است و انشعاباتی صورت می گیرد، هیچ انشعابی ندارد و نخواهد گرفت. اما خود را بازسازی می کند. اگر این بازسازی صورت بگیرد بعد از تعطیلات شهریور ماه با جدیت کار خود را شروع خواهد کرد.

هروی در پاسخ به سوال خبرنگار «آفتاب» درباره اینکه اگر استیضاح و کارت زردها ادامه یابد رابطه مجلس و دولت به چه سمت و سویی خواهد رفت، افزود: تعامل دولت و مجلس تا الان خوب بوده و بعد از این به دلیل حمایت اکثریت از دولت و حضور جدی روهروان ولایت من تصور می کنم که ارتباط بین دو قوه بعد از این به سمت بهتر شدن هم حرکت خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین