کد خبر: ۲۵۹۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
عابدینی:

کفاشیان گفت مخالف تمدید قرارداد کی‌روش است

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ می‌گوید وزارت ورزش و جوانان فداکاری کرده که خودش را در ماجرای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش وسط انداخته است! امیر عابدینی همچنین می‌گوید رئیس فدراسیون فوتبال صراحتا به او گفته بود که مخالف تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی تیم ملی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امیر عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره رفتن کارلوس کی‌روش از ایران بدون تمدید قرارداد وی و وضعیت نامشخص نیمکت تیم ملی در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: باید دید ما از کی‌روش چه توقعاتی داشتیم. چه آیتم‌هایی در قرارداد کی‌روش گنجانده شده و ایشان چنددرصد در اجرایی کردن آن موفق بوده‌ است.

وی افزود: آنچه به عنوان قانون اصلی امضای قرارداد با یک مربی خارجی محسوب می‌شود و همه آنرا قبول دارند، تحول در فوتبال به صورت عام است نه اینکه این تحول فقط در تیم ملی رخ بدهد. ما آثار حضور خیلی از مربیان را بعد از رفتن آنها در تیم‌های مختلف فوتبال ایران دیده‌ایم ولی کارلوس کی‌روش چنین چیزی را در فوتبال ما عملی نکرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کی‌روش سبک و سیستم خاص، نو آوری یا زیبا بازی کردن را در فوتبال ایران ایجاد نکرد. بعد می‌آییم می‌گوییم سرمربی پرتغالی تیم ملی پیشنهاداتش را به ما بدهد و ما آنرا تایید کنیم.

باید حق ملت رعایت شود
عابدینی در ادامه یادآور شد: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال حق دارند حقوق ملت ایران را استیفا کنند. درست است بعضی مواقع در بخش‌های دیگر حقوق ملت نادیده گرفته می‌شود ولی اینجا که نظارت عمومی وجود دارد، باید حق ملت رعایت شود.

نظر موافقان هم تغییر خواهد کرد
مدیرعامل باشگاه داماش همچنین گفت: افرادی که موافق تمدید قرارداد کی‌روش هستند اگر روی قرارداد وی ریز شوند و بحث کارشناسی انجام بدهند بدون شک نظرشان تغییر خواهد کرد.

وعده‌های کی‌روش وعده‌های سر خرمن است
عابدینی با اشاره به بعضی از مفاد قرارداد کارلوس کی‌روش اظهار کرد: کی‌روش دستیارانش را به فدراسیون تحمیل می‌کند. وعده‌های او هم وعده‌های سر خرمن است. کی‌روش می‌گوید من شما را به جام جهانی 2018 روسیه می‌رسانم در حالی که مسابقات آسیایی را در پیش داریم و باید در این مسابقات به عنوان قهرمانی برسیم. آثار و حرکت کی‌روش را در هیچ کدام از تیم‌های پایه یا لیگ فوتبال هم نمی‌بینیم!

نتیجه تمدید قرارداد نسبت به مبلغ قرارداد بزرگ نیست

"باید برای چهار سال مبلغ 64 میلیارد تومان به کی‌روش بدهیم". عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با بیان این مطلب افزود: این عدد و رقمی بزرگ است و قاعدتا نتیجه‌ای که ما می‌خواهیم نسبت به این عدد خیلی بزرگ نیست. با توجه به بضاعت سرمربی پرتغالی تیم ملی و عدم بضاعت فدراسیون فوتبال مخالف تمدید قراردا وی بودم.

نمی‌شود به یک نیمه از جام جهانی دل خوش کرد
عابدینی ادامه داد: بعد از جام جهانی خود کی‌روش هم متوجه شد که چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده است. ما نمی‌توانیم فقط به یک نیمه فوتبال در جام جهانی دل خوش کنیم. مگر چنین چیزی می‌شود که دو سال پول بدهیم که در جام جهانی گل نخوریم!

منافع بعضی دوستان و حمایت از تمدید قرارداد
وی در پاسخ به این سئوال که "با توجه به مشکلات سخت افزاری و مشکلات فراوان در فوتبال پایه چه انتظاری می‌توان از کی‌روش برای ایجاد تحول در فوتبال ایران داشت"؟ گفت: من این بحث را قبول ندارم. کی‌روش پول خوبی می‌گیرد و قرار نیست در فوتبال ما تحول ایجاد نکند و بعد "کاسه کوزه‌ها را سر فدراسیون بشکند". خب بعضی از دوستان منافعی دارند و طبیعی است که از ماندن کی‌روش دفاع کنند!

تیم ملی شش دُنگ دست کی‌روش بود
عابدینی افزود: مگر لیگ ما سال گذشته بی برنامه بود؟ ما تنها تیم آسیایی بودیم که فرصت مناسبی را در اختیار تیم ملی قرار دادیم تا برای جام جهانی آماده شود. ما مسابقات لیگ برتر را فشرده کردیم و سنگینی کار را روی دوش باشگاه‌ها انداختیم تا تیم ملی 6 دُنگ در اختیار کی‌روش باشد. در بخش تیم‌های پایه هم که به تیم‌های مطرح دنیا تنه زده‌ایم.

هر وقت نتیجه نمی‌گرفتیم مشکلات‌مان سخت‌افزاری می‌شد
وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر تاکید کرد: از لحاظ سخت افزاری هم که مورد تایید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. یک زمانی مربیان خارجی مثل آری‌هان به ایران آمدند و گفتن چون زمین ندارید نمی‌توانم به شما قول زیادی بدهم ولی الان نمی‌توان این حرف را زد. کی‌روش هر وقت نتیجه نمی‌گرفت می‌گفت ما از نظر امکانات سخت افزاری، سازماندهی، مدیریت و موارد دیگر مشکل داریم.

کی‌روش بر سر ما چماق می‌زد!
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با بیان اینکه کی‌روش از اروپا آمدنش را چماق می‌کرد و بر سر ما می‌زد، تصریح کرد: درست است که ما جهان سومی هستیم و اتفاقا ما جهان سومی‌ها در ورزش حرف‌های زیادی داریم. والیبال، بسکتبال و در سایر رشته‌های ورزشی قدرتمان را به رخ سایر کشورها کشانده‌ایم. فوتبال ما سال‌ها قبل جهانی شده بود و اتفاقا همان موقع هم با مربیان داخلی به این افتخار رسیده بود.

مربی خارجی در برنامه‌هایش همیشه یک ناجی بود

عابدینی در پاسخ به این سئوال که "منافع چه افرادی با ماندن کی‌روش تامین می‌شود"؟ گفت: در بعضی از برنامه‌های به اصطلاح کارشناسی تلویزیون حرف‌های کاملا یکطرفه در این‌باره زده می‌شود. در این برنامه‌ها همیشه از مربی خارجی به عنوان ناجی حرف زده می‌شود و به صورت یکسویه، یکطرف دیگر را می‌کوبند. جالب است که همین برنامه‌ها نقش فدراسیون فوتبال را در موفقیت‌ها نادیده می‌گیرند.

داد و ستد به خاطر حمایت از کی‌روش!
وی ادامه داد: معلوم نیست این کارشناسان از کجا آمده‌اند که به صورت یکسویه از مربیان خارجی دفاع می‌کنند. مشخص است که پشت این قضیه داد و ستدی وجود دارد.

عابدینی درباره اینکه فکر می‌کند سرانجام قرارداد کی‌روش با فدراسیون چه می‌شود، اظهار کرد: نمی‌دانم این ماجرا به کجا می‌رسد ولی امیدوارم فدراسیون با اقتدار مذاکرات را پیش ببرد.

وزارت ورزش فداکاری کرد که خودش را وسط انداخت!
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ درباره اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش و جوانان در این امر دخالت کرده و سر راه امضای قرارداد مانع ایجاد کرده است، یادآور شد: موانعی نیست. فکر می‌کنم وزارت ورزش و جوانان فداکاری کرده است که خودش را وسط انداخته است.

کفاشیان گفت کی‌روش را نمی‌خواهم
وی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال هم کی‌روش را نمی‌خواهد! من خودم یکبار از کفاشیان استعلام گرفتم و او گفت که کی‌روش را نمی‌خواهم.

کی‌روش زیاده خواه بود
عابدینی افزود: من از کفاشیان پرسیدم آیا دوست داری با کی‌روش قرارداد ببندی؟ کی‌روش روی موج سوار شده و می‌خواهد همه فوتبال را صاحب شود. او زیاده خواه است و هر وقت شکستی هست برای بضاعت، مدیریت، سازماندهی و مشکلات فوتبال ایران است. وقتی هم ببریم همه چیز به اسم او تمام می‌شود.

خیلی‌ها با فرگوسن راه رفته و غذا خورده‌اند
وی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها پیش فرگوسن راه رفته‌اند و با او غذا خورده‌اند. فرگوسن حتی مربی بعد از خودش را در منچستر انتخاب کرد ولی آیا مسئولان باشگاه منچستر بعد از نتایج ضعیف "دیوید مویس" گفتند چون فرگوسن او را انتخاب کرده، پس کاری به کارش نداشته باشیم تا باشگاه خراب شود؟ خیر، آنها به کارنامه مربی خود نگاه کردند نه چیز دیگری. ما هم حالا باید به کارنامه کی‌روش نگاه کنیم که به نظرم قابل قبول نیست.

جو تبلیغاتی در حمایت از سرمربی پرتغالی بود
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در پایان گفت: بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی خود کفاشیان گفت که موافق تمدید قرارداد کی‌روش نیست. همان زمانی که جو تبلیغاتی در حمایت از کی‌روش هدایت می‌شد، کفاشیان گفت نگران است و فکر می‌کند نتواند خلاف موج حرکت کند. او واقعا مخالف تمدید قرارداد کی‌روش بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین