کد خبر: ۲۵۹۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸

نهاوندیان: نیازمند رشد 9 درصدی اقتصادی برای جبران عقب ماندگی دو سال گذشته هستیم

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: برای جبران عقب ماندگی های اقتصادی دو سال 91 و 92 نیازمند رشد 9 درصدی اقتصادی هستیم و این جهش اقتصادی با همکاری مردم میسر خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد نهاوندیان با حضور در برنامه ˈنگاه یکˈ که شنبه شب از شبکه اول سیما پخش شد با اشاره به برنامه های دولت در خروج از رکود اقتصادی بدون ایجاد تورم گفت: اینکه چه زمانی از رکود خارج می شویم باید از مردم بپرسیم. خروج از رکود کاری نیست که دولت به تنهایی تصمیم بگیرد.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: البته سیاستگذاری دولت در این زمینه لازم است اما اصل تلاش با مردم است.

نهاوندیان اظهار کرد: چنانچه همه فعالان ما در بخش های مختلف تصمیم به خروج از رکود بگیرند این امر اتفاق می افتد. اگر بخواهیم جهش و جبران مافات 3 سال اخیر را داشته باشیم با کمک مردم حتما این اتفاق رخ می دهد.



**نگاه کلان


وی یادآور شد: هفته دولت فرصتی است که همه آحاد مردم غیر از نگاه خرد به شغل خود٬ از منظر دولت و کلان به مسائل اقتصادی٬ سیاسی٬ فرهنگی و دیگر بخش ها توجه کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: در خروج رکود باید ببینیم عزم بر چه شتابی داریم. در سال 91 ٬ اقتصاد ما 6.8 کوچکتر شد. در سال 92 بار دیگر شاهد کوچکتر شدن اقتصاد بودیم و برای جبران این عقب ماندگی نیازمند به رشد بیش از 9 درصد داریم.

نهاوندیان گفت: بر اساس سند چشم انداز٬ ما باید بیش از 8 درصد در هر سال رشد داشته باشیم اما متاسفانه میانگین ما با این رقم در سال های اخیر فاصله داشت و در دو سال 91 و 92 با رشد منفی نیز روبه رو بودیم.

وی ادامه داد: اقتصاد ما وقتی می تواند جهش کند که در فرهنگ ما تغییراتی رخ دهد؛ نمی توایم در فضای سیاسی چند شقه باشیم و در اقتصاد حالی پرنشاط داشته باشیم.

به گفته رییس دفتر رییس جمهوری٬ این پیام اصلی اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری مظرح شده و باید به آن توجه کنیم.



**هفته دولت

نهاوندیان با اشاره به گرامیداشت هفته دولت گفت: این رسم قدرشناسی که ملت ایران دارند و اینکه نسبت به خدمت خالصانه همیشه احساس دین می کنند و مایلند که مخاطرات خدمت را زنده نگه داشته ودین خود را ادا کنند از مولفه های گرانقدر ارزش های فرهنگی و اجتماعی ما است.

وی یادآور شد: این که هفته دولت به مناسب شهدای این دو شهید نامگذاری شد با یک بخشنامه دولتی ماندگار نشد و مردم استقبال کردند.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: شخصیت مرحوم باهنر و رجایی و مظلومیت آنان و نحوه شهادتشان در بزرگداشت این روز اثر داشت اما عنصر مهم در بزرگداشت هفته دولت٬ این بود که مردم دولت را از خود می دانستند و انقلاب فاصله دولت و مردم را برداشت.

نهاوندیان ادامه داد: هفته دولت در واقع نوعی تجدید پیمان همکاری بین دولت و ملت و تقویت پیوند دولت و ملت است. مردم هر چهار سال یکبار رییس جمهوری انتخاب کرده و رییس جمهوری ، دولتی را انتخاب می کند و هر سال هفته دولت فرصتی برای تقویت این پیوند است.

وی تاکید کرد: شهید باهنر و رجایی نماد زیست مردمی بودند و این جنبه های مردمی در دولت ها باید مورد تاکید قرار بگیرد و هیچ دولتمردی حق ندارد خود را جدای از مردم و مسائل مردم دیده و در برج عاج بنشیند و هرشخصی چنین ویژگی را نداشته باشد بودنش در این بخش حرام می شود.

به گفته رییس دفتر رییس جمهور٬ چنانچه مسوولی از مردم و دین فاصله بگیرد خیانت کرده چراکه این مسندها امانت است.

نهاوندیان توضیح داد: اگر مسوولی وسوسه داشته باشد که جایگاه دولتی طعمه و فرصتی برای بستن بار است مردم او را نمی بخشند. در مقابل اگر کسانی مانند رجایی و باهنر تا سر حد جان به مردم خدمت کنند، ملت آنان را فراموش نخواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین