کد خبر: ۲۵۹۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹

مذاکرات هسته‌ای و خطرات افراطی‌گری؛ محورهای مذاکرات ظریف با اشتون

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خطرات ناشی از گسترش تروریسم و افراطی گری در منطقه و مذاکرات هسته ای را دو محور مهم نشست امروز دوشنبه ˈمحمدجواد ظریفˈ با ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، ظریف و اشتون در دیدار دوجانبه خود در بروکسل ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه ای به ویژه فعالیت گروه های تروریستی در عراق و خطرات ناشی از گسترش تروریسم و افراطی گری در منطقه، اهمیت تبادل نظر مستمر و مشورت فی مابین را مورد تاکید قرار دادند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین ضمن مرور آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای، پیرامون جدول زمانی این گفت وگوها در ماه جاری و هماهنگی های لازم برای برگزاری دور بعدی مذاکرات در حاشیه نشست مجمع عمومی سال جاری سازمان ملل متحد تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این دیدار با ارزیابی روند مذاکرات هسته ای، درباره نحوه پیگیری مذاکرات جامع ایران با گروه 1 + 5 برای دستیابی به توافق جامع گفت و گو کردند. 

در همین رابطه، مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در صفحه توییتر خود نوشت: کاترین اشتون امروز در آغاز دیدار خود با وزیر امور خارجه ایران ورود محمدجواد ظریف را که به منظور گفت و گو در زمینه هسته ای به بروکسل سفر کرده است، خوش آمد گفت.

ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز دوشنبه به منظور دیدار دو جانبه با کاترین اشتون و گفت وگو در باره مذاکرات هسته ای ایران وارد بروکسل شد.

مذاکرات اشتون و ظریف بعد از این ملاقات، هنگام صرف نهار هم ادامه یافت. 

تعیین تاریخ دقیق مذاکرات تازه ایران و گروه 1 + 5 به سرپرستی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است در نیویورک برگزار شود، نیز از محورهای مذاکرات امروز ظریف و اشتون بود، اما جزییات آن تاکنون فاش نشده است.

ظریف را در این سفر، «مجید تخت روانچی» و «سید عباس عراقچی» معاونان اروپا و آمریکا و حقوقی و بین المللی و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران همراهی می کنند. 

این گفت و گوها، نخستین دیدار و گفت و گوی ظریف و اشتون پس از مذاکرات وین ٦ در روزهای 11 تا 28 تیرماه (دوم تا ١٩ جولای) است که طرفین به دلیل دست نیافتن به توافق نهایی، مذاکرات خود را در این زمینه تا آذرماه تمدید کردند.

ظریف پس از بروکسل، عازم دو کشور اروپایی دیگر یعنی لوکزامبورگ و ایتالیا شده و در رم با خانم فدریکا موگرینی وزیر خارجه فعلی این کشور و جانشین اشتون دیدار خواهد کرد. 

همزمان، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه روزهای سه شنبه و چهارشنبه را در جمهوری چک بسر خواهد برد تا با مقامات این کشور درباره روابط دو جانبه و مسایل بین المللی گفت و گو کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین