کد خبر: ۲۶۰۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

پارس جنوبی رکورد می‌زند/ افزایش 50 میلیون متر مکعب گاز تا پیش از زمستان

مدیر راه اندازی شرکت تاسیسات دریایی در فاز 12 پارس جنوبی گفت: با راه اندازی کامل سکوهای B و C فاز 12 تا پیش از آغاز فصل زمستان روزانه 50 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز بزرگترین فاز پارس جنوبی افزوده خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، شهام انوشه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات پیشرفت پروژه راه اندازی سکوی B فاز 12، اظهار داشت: بهره برداری کامل از این سکو در نیمه آذرماه و تا پیش از فصل زمستان خواهد بود. 

مدیر راه اندازی شرکت تاسیسات دریایی در فاز 12 پارس جنوبی، افزود: پس از شروع به کار سکوی B در طی 5 روز کاری این سکو به ظرفیت کامل تولید دست خواهد یافت. 

انوشه ادامه داد: سکوی C نیز 15 روز پس از راه اندازی عرشه B با ظرفیت تولید 25 میلیون مترمکعب در روز آغاز به کار خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: 90 درصد عملیات هوکاپ (نصب اتصالات) انجام شده و تا یک ماه دیگر میزان پیشرفت بخش هوکاپ به 95 درصد خواهد رسید. 

مدیر راه اندازی شرکت تاسیسات دریایی در فاز 12 پارس جنوبی، افزود: تا 3 ماه آینده مجموع پیشرفت عرضه B فاز 12 به بیش از 90 درصد رسیده و آماده راه اندازی می شود.

انوشه خاطرنشان کرد: تمام عملیات نصب و راه اندازی سکوهای پارس جنوبی توسط کارکنان ایرانی انجام می شود. 

** نصب عرشه های B و C فاز 12 در فصل تابستان 

حمل و نصب دو عرشه B و C فاز 12 از اواخر فصل بهار آغاز شده تا ابتدای فصل تابستان انجام شده است. 

عرشه B فاز 12 سه هزار و 250 تن وزن و عرشه C نیز سه هزار و 401 تن وزن دارا هستند که از یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از خرمشهر بارگیری شده و به منطقه گازی پارس جنوبی منتقل شدند. 

با بهره برداری از دو سکوی B و C و با احتساب تولید عرشه A فاز 12 که پیش از این به بهره برداری رسیده بود مجموع تولید گازی فاز 12 به 65 میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت. 

فاز 12 پارس جنوبی بزرگترین فاز این مجموعه گازی به شمار می رود که قادر است روزانه 75 میلیون متر مکعب در روز گاز تولید کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین