کد خبر: ۲۶۰۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

بررسی مشکلات صاحبان صنایع خراسان رضوی با حضور نوبخت

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ضمن بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته به آن در محل نمایشگاه بین المللی مشهد در نشستی با جمعی از صاحبان صنایع خراسان رضوی به بررسی مشکلات این بخش پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روز یکشنبه شرکت نمایشگاههای ایران 'محمدباقر نوبخت' در بازدید از نمایشگاه بین المللی مشهد با مجموعه فعالیتهای این مجموعه و طرح توسعه آن از نزدیک آشنا شد و در نشستی با جمعی از صاحبان صنایع خراسان رضوی، دبیر و رییس خانه صنعت و معدن استان، عضو شورای اسلامی شهر و نیز مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد شرکت کرد.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی در این نشست به مشکلات بخش خصوصی در استان اشاره و بیان کرد: توقع بخش خصوصی خراسان رضوی پایین است اما نگاهها به بخش خصوصی در این منطقه سختگیرانه می باشد.

'حسن حسینی' افزود: برخوردها با بخش تولید در استانهای دیگر نظیر یزد و آذربایجان شرقی نسبت به خراسان رضوی تفاوت دارد در حالی که هم اکنون 95 درصد صنعت این استان خصوصی است.

وی مسائل بانکی و پرداخت مالیات را از دیگر مشکلات بخش خصوصی در خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: به رغم اذعان همه نسبت به منفی بودن رشد اقتصادی در سالهای گذشته اما سازمان امور مالیاتی از بخش خصوصی این استان بین دو تا 10 برابر مالیات دریافت نموده است.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: این موضوع مالیاتی حتی درباره برخی واحدهای تعطیل شده نیز اعمال شده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز در نشست گفت: عمده مسائلی که در این نشست مطرح شد مشابه سطح کشور است.

'محمدباقر نوبخت' افزود: از بیان نظرات و مشکلات موجود استقبال می کنیم زیرا بخش خصوصی و فعالان صنعتگر می بایست مسائل خود را انعکاس دهند تا نسبت به رفع موانع موجود گام برداریم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد هم در این نشست با بیان اینکه سالانه 50 نمایشگاه در این مجموعه برگزار می شود گفت: برخی از عناوین برگزاری به لحاظ کمیت و کیفیت برترین نمایشگاه در سطح کشور می باشند که از آن جمله بزرگترین نمایشگاه خودروی کشور است.

'محمدجواد حمید' همچنین طرح توسعه نمایشگاه بین المللی مشهد را از جمله طرحهای مهم توصیف و بیان کرد: با اجرا و تکمیل این طرح علاوه بر افزایش گسترش فضای نمایشگاه، به امکانات زیربنایی مجموعه نیز افزوده خواهد شد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته با حضور 150 شرکت داخلی از استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، فارس، یزد، گیلان و مازندران و 75 نمایندگی خارجی از کشورهای آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، انگلستان، کره جنوبی، ترکیه و چین در مشهد برپا شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین