کد خبر: ۲۶۰۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
رییس هیات مدیره خانه سینما:

سامان‌دهی وضعیت صنفی وظیفه مهم خانه سینماست

بازگشایی خانه سینما که در دوران مدیریت سابق سازمان سینمایی، جواد شمقدری بسته شده بود، مهم ترین دستاورد سینمایی دولت یازدهم بود.یک سال از بازگشایی خانه سینما می گذرد. مکانی که به گفته فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما 11میلیارد هزینه تعطیلی آن شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: توحیدی به دستاوردهای مهم خانه سینما در یک سال گذشته اشاره کرده و به «آفتاب» می‌گوید: «کارگروه تولید چرخه امنیت شغلی و تشکیل صندوق بیمه بیکاری مهم ترین دستاورد فعالیت های خانه سینما در یک سال اخیر بوده است.تمام تلاش هیات مدیره یازدهم و دوازدهم خانه سینما رسیدگی به این دو امر مهم بوده است که نتیجه آن را تا روز ملی سینما اعلام خواهیم کرد.»

توحیدی افزود: «با اینکه تاسیس صندوق بیمه بیکاری طبق برنامه توسعه جزء وظایف دولت بود اما دولت دهم از این موضوع سرباز زد. برنامه چها رم توسعه سال 84 تصویب شد ودولت را موظف کرد تا سال 85 به این موضوع رسیدگی کند که این امر محقق نشد. خوشبختانه با تعامل خوبی که با دولت یازدهم برقرار شد،پیش نویس تامین لایحه امنیت شغلی درحال پیگیری وانجام  شدن است . این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.»

توحیدی در ادامه به انتظارات و توقعاتی که از خانه سینما جریان دارد،پرداخته وگفت: «برخی اطلاعات درستی از اساس نامه و حدود وظایف و اختیارات خانه سینما ندارند .عدم آشنایی با کارکردها و وظایف خانه سینما گاهی انتظارات غیر واقع بینانه ای از این مجموعه را رقم می زند.»

  وی ادامه داد: «خانه سینما سازمان غیر دولتی است که از حمایت های دولتی نیز برخودار است. آخرین بودجه طبق رایزنی با وزارت ارشاد حدود دو میلیارد تومان بود که این بودجه زیاد نیست و طبعا نمی تواند همه مشکلات اهالی سینما را حل کند اما  خانه  سینما می تواند با طراحی و رایزنی های مناسب زمینه حل مشکلات را فراهم کند»

توحیدی به ابعاد گوناگون وظایف نهادهای اینچنینی اشاره کرد وافزود: «تا بحث حمایت و رسیدگی به هنرمندان پیش می آید ذهن همه به سوی مسائل مادی می رود حال آنکه ساماندهی به مسائل صنفی از اهمیت بیشتری بر خوردار است.مسائلی نظیرطراحی نظام دستمزدی مناسب که کف مشخص وعرف مناسب داشته باشد نمونه مسائلی است که همواره به حاشیه رفته است. نظام دستمزد هنرمندان در شرایط فعلی اسیر حواشی و نا به سامانی شده است اگر مسائل اینگونه حل شود،قطعا سود بیشتری نصیب  جامعه هنری خواهد شد.»  

توحیدی پیش تر نیز به حل مسائل صنفی هنرمندان اشاره کرده و گفته بود: «گام اول برای تثبیت امنیت شغلی هنرمندان مسائل حقوقی محکم است.در غیر این صورت تخصیص اعتبارات دردی از مشکل هنرمندان دوا نمی کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین