کد خبر: ۲۶۱۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
شقایق دهقان بازیگر سینما:

حذف روز ملی سینما توهین‌آمیز است

حذف روز ملی سینما از تقویم دو سال پیش اتفاق افتاد .حذفی که در آن زمان هم بحث بر انگیز شد و علی رغم پیگیری های مسئولان سازمان سینمایی هنوز به تقویم بازنگشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: خط خوردن روز ملی سینما از تقویم با واکنش منفی هنرمندان رو به رو شده است؛در همين خصوص شقایق دهقان بازیگر تلويزیون به «آفتاب گفت: «زمانی که ما برگی از برگ‌های تقویم را به یک روز اختصاص می‌دهیم، به معنای این است که برای آن روز اهمیت و ارزش خاصی قائل هستیم. شاید نتوان به طور واضح به عواقب بودن روزهای اینچنینی اشاره کرد اما می‌توان گفت حذف روز سینما وجه توهین‌آمیزی برای اهالی سینما دارد. قطعا بازگشتن این روز به تقویم امر مثبتی است که من امیدوارم اين اتفاق  زودتر رخ دهد.»

دهقان در آستانه روز ملی سینما به دستاوردها و انتظارات مردمی از آثار هنری اشاره کرد و گفت: «اگرچه عمده فعالیت‌های من در تلویزیون بوده است اما من به عنوان یک بازیگر، آثار سینمایی را دنبال می‌کنم. در شرایط کنونی آثار هنری اندکی نیازمند تحول است. قطعا آثار تلویزیونی و سینمایی می‌توانند مضامین قوی‌تر و مردمی‌تر داشته باشند. اگر حمایت‌های دولتی از آثار سینمایی بیشتر باشد و هنرمندان نیز به سوی ساختن فیلم‌های ارزشمندتر و مردمی حرکت کنند، به طور یقین شاهد روزهای بهتری در سینما خواهیم بود.»

 شقایق دهقان، همسر مهراب قاسم خانی نویسنده و طراح صحنه کارهای نود شبی تلویزیون است. این دو  در جریان سریال پاورچین با هم آشنا شدند. عمده فعالیت  شقایق دهقان در سریالهای نود شبی مهران مدیری است. بازی‌ معروف او ایفای شخصیت خانم شیرزاد در سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت است در سال ۱۳۹۰  از تلوزیون پخش شد. این هنرمند به تولید فیلم‌هایی با مضامین مردمی اشاره کرد و گفت: «در شرایط فعلی جامعه ما، فیلم‌ها باید به سوی مضامین ملموس زندگی مردم حرکت بیشتری داشته باشند. ما نیاز داریم مخاطبان گوناگون با طیف‌های گسترده را به سوی سینما بکشانیم. ساخته شدن فیلم‌های خوب با مضامین زندگی روزمره مردم که از برخی پیچیدگی به دور باشند، اولویت مهمی است که گاهی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.»

 دهقان تاکید کرد: «امیدارم در آستانه روز ملی سینما، سینما پر بارتر از همیشه شده و زمینه تولید آثاری که به بدنه اجتماع و زندگی واقعی مردم نزدیک باشند، بیشتر فراهم شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین