کد خبر: ۲۶۱۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

فعالیت موسیقی زنان را با سلیقه ممزوج نکنیم

با گذشت سال‌های طولانی بعد از انقلاب اسلامی فعالیت بانوان در عرصه موسیقی کشور هنوز با اما واگرهایی دست وپنجه نرم می‌کند. با اینکه تک‌خوانی زنان در دسته خط قرمزها قرار می‌گیرد و هنرمندان زن نیز این خط قرمز را رعایت می‌کنند، عده‌ای هنوز از برگزاری کنسرت‌های بانوان که فقط برای زنان برگزار می‌شود، راضی نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: جشنواره موسیقی بانوان ملغی شد و بسیاری از کنسرت‌های موسیقی زنان در آستانه برگزاری تعطیل شدند. پری صابری کارگردان تئاتر ونمایش نامه نویس برجسته که گروه تئاتر پازارگاد را ایجاد کرد و تالار مولوی را در تهران تاسیس کرده است با اشاره به زمینه رفتارهای سلیقه‌ای گفت: «متاسفانه ما هنوز به فعالیت های هنری و فرهنگی زنان سلیقه ای و با نگاه های مردانه نگاه می‌کنند. برخی از آقایان حوزه هنری را فقط  مخصوص به مردان تلقی کرده و فکر می کنند زنان می خواهند راه آنان را به عرصه هنر ببندند در حالی که در ساحت هنر کسی مزاحم کسی نیست و هرکسی جای خودش را دارد.»

به گزارش آفتاب، صابری که تا کنون تئاترهای موزیکال زیادی را بر روی صحنه برده است به مسئله تک‌خوانی زنان اشاره کرد و گفت: «مسئله تک‌خوانی زنان همیشه خط قرمز محکمی بوده است و هنرمندان خانم نیز این مسئله رو رعایت کردند. اما ممکن است گاهی  در میان یک برنامه به صورت اتفاقی صدای ترکیبی قطع شود و عده‌ای تصور کنند که این اتفاق عمدی صورت گرفته است. مسئولان باید توجه کنند ممکن است رخ دهد و عمدی در زیر پا گذاشتن قانون در کار نیست.»

صابری تاکید کرد: «وقتی مسئله‌ای قانونی می‌شود اعمال سلیقه و نظر شخصی در آن صحیح نیست. توقع هنرمندان خانم از وزارت ارشاد این است که زمینه فعالیت قانونی آن را بیش از گذشته فراهم کند زیرا به هر حال زنان نیمی از جمعیت کشور هستند و نمی توان از آنان را از عرصه‌های هنری به خصوص موسیقی حذف کرد.»

به گزارش آفتاب، لغو کنسرت‌ها به دلیل داشتن نوازندگان زن، عدم برگزاری کنسرت‌های بانوان و طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها نمونه‌ای از حملات گروه‌های تندرو برای جلوگیری از فعالیت‌های موسیقی در کشور بوده است. موضوع تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها پیشتر با مخالفت جدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روبه‌رو شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
0
1
ببخشید بگید در چه زمینه ای تفکرات مردانه وضد زن نیست؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین