کد خبر: ۲۶۲۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
پوراحمد: عده‌ای در 8 گذشته سال هرآنچه که بود را برده‌اند

دولت یازدهم ژنرال فرهنگی دارد/ ارشاد را به پادگان تبدیل کرده بودند

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی مستقیم و غیر مستقیم مورد هجمه قرار می گیرد. عده ای هر روز وعده ها و برنامه های دولت یازدهم را نقد می کنند و عده ای دیگر نیز ادعا می کنند دولت یازدهم برنامه فرهنگی مشخص ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: اخیرا خزاعی دبیر جشنواره مقاومت اعلام کرده است که دولت یازدهم ژنرال فرهنگی ندارد و بر سیاست و اقتصاد تمرکز کرده است. در این میان هیاهوی‌های اینچنینی، هنرمندان این ادعا را از زاویه دیگری بررسی می‌کنند.

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلوزیون به «آفتاب» گفت: «من واقعا از اینکه عده‌ای این ادعاها را مطرح می‌کنند متعجب می‌شوم. در هشت سال گذشته آرامش از سینمای ایران گرفته شد و حاشیه‌سازی و فضای متشنجح روزگار بدنه سینما را سیاه کرده بود. من نمی‌دانم حالا که دولت تدبیر و امید آرامش را به فضای هنری کشور بازگردانده و سینماگران، اندکی طمع آرامش را تجربه می‌کنند، چرا عده‌ای چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند.»

کیومرث پوراحمد، کارگردان سینما که آثاری همچون شب یلدا و قصه‌های مجید را در کارنامه هنری خود دارد به وضعیت هشت سال گذشته اشاره کرده و تاکید کرد: «بدنه وزارت ارشاد در هشت سال گذشته متشنج و ناآرام بود. در آن زمان فضای وزارت ارشاد به گونه‌ای بود که  آدم احساس می‌کرد پا به پادگان گذاشته است. کسانی که دستی از دور بر آتش دارند و به قول آن ضرب المثل معروف بیرون گود نشسته‌اند هر روز ادعا و نظری را مطرح می‌کنند، بی‌آنکه بدانند وزارت ارشاد با ویرانی‌های که در هشت سال گذشته برجای مانده باید چطور حر کت کند. عده‌ای در این هشت سال هرآنچه که بود را برده‌اند و جز ضرر و ویرانی چیزی باقی نگذاشته‌اند.»

 پوراحمد به عواقب رفتارهای اینچنینی اشاره کرد و افزود: «حملات و هجمه‌های اینچنینی که هر روز ادامه دارد باعث توقف فرهنگ در عرصه‌های مختلف شده و از بالندگی آن جلوگیری می‌کند.»

به گزارش آفتاب، حمله گروه‌های تندرو به وزارت ارشاد از روزهای نخست آغاز به کار دولت یازدهم شروع شد. رفع توقیف فیلم‌ها، بازگشایی خانه سینما و نگاه متفاوت به ممیزی نشر، از مسائلی بوده است که همواره با مخالفت گروه‌های تندور مواجه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین