کد خبر: ۲۶۲۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴

اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در مناطق تهران

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در 9 منطقه تهران با رویکرد مددکاری اجتماعی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، حسین زارع صفت با بیان این مطلب گفت: یکی از ماموریت ها و برنامه های سازمان رفاه، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی به آسیب دیدگان اجتماعی و خانواده های در معرض آسیب آنان است که جامعه هدف این سازمان محسوب می شوند.

زارع صفت در ادامه با بیان این که در برخی از مناطق تهران برای ارائه خدمات مددکاری اجتماعی پایگاه خدمات اجتماعی راه اندازی شده است، گفت:در سطح محلات تهران نیز خانه رفاه و خدمات اجتماعی وجود دارد که ماموریت های مددکاری اجتماعی را انجام می دهند.

وی در ادامه با تاکید بر این که در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی اعم از واحدهای فوریت های خدمات اجتماعی، حوزه مددسراها و گرمخانه ها و سامانسراها و مراکز نگهداری شبانه روی هم خدمات مددکاری اجتماعی ارائه می شود عنوان کرد:تاکنون 8 پایگاه های خدمات اجتماعی در سطح تهران فعالیت می کنند که در این پایگاه ها خدمات اجتماعی با رویکرد مددکاری اجتماعی به افراد ارائه می شود.

وی به خدمات ارائه شده در این پایگاه ها اشاره داشت و گفت:در مرحله نخست شناسایی فرد آسیب دیده،شناخت آسیب و دلایل آسیب ها،وضعیت آسیب دیده، کمک به فرد آسیب دیده برای کاهش آسیب موجود،کمک به خانواده ها از طریق راهنمایی، مشاوره و بعضا به کارگیری ظرفیت های اجتماعی در خدمت فرد آسیب دیده و... از جمله خدماتی است که در راستای نیاز به فرد آسیب دیده انجام می شود.

به گفته زارع صفت در سال گذشته نزدیک به 48 هزار نفراز خدمات، پایگاه های خدمات اجتماعی بهره مند شده اند. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در 9 منطقه تهران که با رویکرد و نگاه مددکاری اجتماعی در حال انجام است،گفت:رویکرد اصلی سازمان رفاه، مددکاری اجتماعی است و حتی در حوزه رفاه اجتماعی نیز توجه به اقشار خاص، سالمندان و برنامه ریزی برای آسان سازی ازدواج نیز در حال انجام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین