کد خبر: ۲۶۲۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

آرامش نسبی در صنعا/احتمال توافق دولت با حوثی‌ها

از سوی دیگر شاهدان عینی اعلام کردند که جنگنده‌های یمنی عصر جمعه دو پایگاه حوثی‌ها را در شمال صنعا هدف قرار دادند. درگیری‌هایی که اخیرا صورت گرفته حدود 40 کشته بر جای گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صنعا، پایتخت یمن جمعه شب شاهد آرامش نسبی بود. در همین حال اخباری مبنی بر دستیابی به توافقی برای آتش‌بس موقت منتشر شده است. نماینده سازمان ملل به یمن نیز اعلام کرده است که توافقی درخصوص تعدادی از مسائل میان طرف‌های ذی‌ربط به دست آمده است.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد که اخباری مبنی بر توافق بر سر آتش‌بس موقت منتشر شده است و قرار است دیداری میان جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن با عبد‌ربه منصور هادی، رییس جمهوری این کشور به این منظور صورت بگیرد.

خبرگزاری یمنی سبا به نقل از جمال بن عمر گزارش داد: ما ظرف دو روز گذشته مذاکراتی با عبدالمالک حوثی، رهبر حوثی‌ها داشتیم. ما تلاش کردیم تا شکاف را میان طرف‌های مختلف از بین ببریم و به توافق‌هایی دست یافتیم که راه را برای دستیابی به توافقنامه میان طرف‌های ذی‌ربط همراه می‌سازد.

پیشتر فرستاده سازمان ملل به یمن مذاکراتی با حوثی‌ها در مورد پایان درگیری‌ها در صنعا داشت. یکی از افراد نزدیک به حوثی‌ها نیز اعلام کرده است که 98 درصد مشکلات حل شده است اما این منبع اعلام نکرد که توافق نهایی حاصل شده باشد، پیشتر مذاکره کنندگانی که در تلاش‌ها برای میانجی‌گری جهت پایان درگیری‌ها در یمن مشارکت دارند اعلام کردند که حوثی‌ها روز جمعه با توقف درگیری‌ها با افراد مسلح حزب الاصلاح در صنعا موافقت کرده‌اند.

جمال بن عمر نیز خواهان پایان هر چه سریعتر درگیری‌ها در صنعا شده و اظهار امیدواری کرد که تمامی طرف‌های درگیر با احساس مسوولیت به خاطر یمن عمل کنند.

از سوی دیگر شاهدان عینی اعلام کردند که جنگنده‌های یمنی عصر جمعه دو پایگاه حوثی‌ها را در شمال صنعا هدف قرار دادند. درگیری‌هایی که اخیرا صورت گرفته حدود 40 کشته بر جای گذاشته است.

همچنین درگیری‌های شدیدی در نزدیکی مقر تلویزیون رسمی یمن در منطقه الجراف در شمال صنعا صورت گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین