کد خبر: ۲۶۲۷۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

امام جمعه شیراز: اجازه نمی‌دهیم به اسم حفظ بافت قدیمی شیراز، حرم شاهچراغ(ع) از مسیر توسعه خارج شود

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت:بر این باوریم هر تعداد اثر فاخر و بنای تاریخی با ارزش در محدوده توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) وجود دارد باید حفظ شود و همه دستگاه ها در این زمینه مسوول هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت 'الله اسدالله ایمانی' ، یکشنبه در آیین معارفه ' حجت الاسلام امین رصاف ' رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در شیراز بیان کرد:نمی شود به در 370 هکتار از باقت قدیمی شیراز به اسم حفاظت قفل زده شود .

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، وی افزود:370 هکتار بافت فرسوده شهر شیراز در کنار حرم های مطهر این شهر قرار دارد و اگر میراث فرهنگی می خواهد بافت قدیم شیراز را حفظ کند باید قسمتی از این بافت را انتخاب و بازسازی کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد:حفظ آثار فرهنگی ارزشمند لازم است اما جوسازی و بازی‌های سیاسی در این زمینه شایسته نیست.

آیت الله ایمانی بیان داشت: اجازه نمی دهیم میراث فرهنگی به اسم حفظ بافت قدیمی شیراز ، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و دیگر حرم های مطهر را از مسیر توسعه خارج کند.

امام جمعه شیراز افزود:اگر هدف میراث فرهنگی فارس جلوگیری از توسعه حرم های مطهر در شهر شیراز است باید بگویم اجازه این کار را نمی دهیم و این خواب تعبیری ندارد.

آیت الله ایمانی بیان کرد:هم اکنون بافت قدیم شیراز و اطراف حرم های مطهر به محل ناهنجاری های اجتماعی تبدیل شده است و با این شرایط آیا کوچه پس کوچه های یک متری با خانه های گلی آن باید حفظ شود؟ 

امام جمعه شیراز اضافه کرد:میراث فرهنگی از اموال خود در بافت قدیم محافظت کرده اما این خانه های تاریخی به محل انواع ناهنجاری های اجتماعی تبدیل شده است.

آیت الله ایمانی ادامه داد:این که میراث فرهنگی با بسیج نیروهایش اظهار کند ما بافت قدیمی شیراز را با تمام کوچه پس کوچه های آن حفظ می کنیم، اما این بافت به مرکز بروز ناهنجاری های اجتماعی تبدیل شود، اجازه نخواهیم داد.

آیت الله ایمانی اظهارداشت:ما در استان فارس حامی میراث فرهنگی هستیم اما اجازه این گونه مسائل را نمی دهیم .

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ، محمدبن موسی و سید علاءالدین حسین(ع) موسوم به آستانه در شهر شیراز 57 هکتار طرح مصوب شورای عالی شهرسازی دارد.

آیت الله ایمانی اضافه کرد:توسعه اولیه این حرم های مطهر 57 هکتار است و در مراحل دوم و سوم این فضاها مانند دو شهر مذهبی دیگر (مشهد مقدس و قم) گسترش می یابد.

وی بیان داشت:هم اکنون حرم مطهر شاهچراغ(ع) در حال رشد و بالندگی است و هر کس بخواهد در مقابل این حرکت سنگ اندازی کند به معنای این است که قصد دارد با این روند مقابله کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین