کد خبر: ۲۶۲۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

کشتن دهها سرباز عراقی توسط داعش

همچنین پیش از این منابعی در شهر فلوجه اعلام کرده بودند که افراد مسلح داعش کنترل مقر یگان سوم ارتش عراق در الصقلاویه در شمال شهر مذکور را در دست گرفتند و حدود 300 تن از سربازان عراقی را کشتند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ارتش عراق اعلام کرد که حدود 40 تن از نظامیان عراقی در انفجارهای انتحاری که در شمال فلوجه رخ داد و همچنین درگیری‌ها با داعش کشته شدند و گروه داعش حدود 70 نظامی عراقی را به اسارت گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ارتش عراق اعلام کرد که بر اثر انفجارهای انتحاری که پادگان نیروهای عراقی در شمال شهر فلوجه در غرب بغداد را هدف قرار داده بود و همچنین درگیری‌های ارتش با اعضای گروه داعش حدود 40 تن از اعضای ارتش کشته شده و گروه داعش حدود 70 تن دیگر را به اسارت گرفت.

همچنین پیش از این منابعی در شهر فلوجه اعلام کرده بودند که افراد مسلح داعش کنترل مقر یگان سوم ارتش عراق در الصقلاویه در شمال شهر مذکور را در دست گرفتند و حدود 300 تن از سربازان عراقی را کشتند.

از سوی دیگر در حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی به فرودگاه الضلوعیه در استان صلاح‌الدین واقع در شمال بغداد حدود 30 تن از اعضای داعش کشته شده و حدود 10 خودرو و تجهیزات متعلق‌ به آن‌ها نیز منهدم شد. همچنین به گزارش منابع امنیتی حدود هفت تن از داوطلبان برای جنگ با داعش در پی درگیری‌ها با این گروه در منطقه دجله در جنوب استان صلاح‌الدین کشته شده و 18 تن دیگر زخمی شدند.

در همین راستا حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد که نیروهای عراقی و همچنین داوطلبان توانایی کافی برای شکست دادن داعش را دارند و وی با مشارکت نیروهای میدانی خارجی در جنگ علیه داعش علیه عراق مخالف است.

وی بار دیگر بر لزوم احترام به حاکمیت عراق و وحدت اراضی این کشور و عدم مداخله در امور داخلی آن تاکید کرد.

عبادی در این دیدار با وزیر دفاع استرالیا در خصوص همکاری امنیتی میان دو کشور برای مقابله با داعش و تلاش‌های صورت‌ گرفته برای مبارزه با تروریسم و تاثیر آن بر عراق، منطقه و کل جهان بحث و گفت‌و‌گو کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین