کد خبر: ۲۶۳۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد خبرداد:

وزارت ارشاد بیمه کارمندان ایثارگر را متقبل شد

سعید الفتی،مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: با وجود اینکه طبق قانون جدید، بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه تقبل بیمه جانبازان و ایثارگران را بر عهده داشت، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی کارمندان ایثارگر را بیمه تکمیلی و حتی برای درمان های خاص آن نیز اعتباراتی در نظر گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: در گذشته بیمه تکمیلی کارمندان ایثارگر دولت توسط سازمان های تابعه دنبال می شد و موضوعات و موارد خاص و با درمان های ویژه به بنیاد شهدا و ایثارگران واگذار می شد. با این وجود طبق قانون بودجه سال 1393 این وظیفه به بنیاد شهید واگذارشد. روند تازه باعث شکل گیری مناقشاتی بر سر تامین اعتبار بین بنیاد شهید ودستگاه ها ونهادها  دولتی رقم زد.

سعید الفتی، مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به تبیین این ماجرا پرداخته و به «آفتاب» گفت: «وظیفه بیمه تکمیلی قبلا به عهده دستگاه ها بود. طبق لایحه بودجه قرار بود از ابتدای سال 93 این موضوع به بنیاد شهید محول شود. دستگاه ها موظف شده بودند که از محل اعتبارات خود سهم بیمه کارمندان ایثارگر را به بیناد شهید واگذار کنند . در سه ماه اول دستگاه ها کاملا سر درگم بودند  زیرا سهم بیمه تکمیلی از اعتبارات دستگاه ها تفکیک نشده بود.در این میان برخی دستگاه ها کارمندان ایثارگر را بیمه کردند و بنیاد شهید به سبب نبود اعتبار هنوز نتوانسته بود کارمندان را بیمه کند.»

الفتی به مشکلات ایجاد شده در این راه اشاره کرد وگفت: «بنیاد شهید به معاونت راهبردی ریاست جمهوری نامه نوشت مبنی بر اینکه دستگاها امسال مانند گذشته عمل کنند و از سال بعد طبق قانون عمل شود. مجلس شورای اسلامی  برای حل این موضوع استفساریه را مطرح کرد. طبق این استفساریه دولت مخیر شده بود که این وظیفه را انجام دهد.این استفساریه مشکل را پیچیده تر کرد.

وی افزود: «با وجود این مشکلات پیش بینی نشده دربودجه و امتناع برخی دستگاه ها از انجام بیمه تکمیلی ایثارگران،وزارت فرهنگ وارشاد از  نه تنها بیمه تکمیلی کارمندان ایثارگر را انجام داده بلکه برای ایثاگرانی که مشکلات خاص مانند تخلیه ریه و یا قطع عضو و.. دارند نیز اعتباراتی را مشخص کرد.»

الفتی افزود: «مسئله بیمه و درمان ایثارگران مسئله فرا ملی است و باید با سازو کارهای مشخص و همکاری همه نهادها به آن سامان بخشید.برای حل این ماجرا باید سقف مشخصی از هزینه بیمه به عهده دستگاه های مربوط باشد وبقیه درمان های تکمیلی و خاص به بنیاد شهید واگذارشود.من فکر می کنم همکاری کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی در این میان بسیار راهگشاست.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین