کد خبر: ۲۶۳۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۵

اوباما و روحانی کافی است یکدیگر را درک کنند

این روزها روحانی کوشش می کند تا اسلام هراسی و ایران هراسی را کاهش دهد و ارایه چهره رحمانی از اسلام و چهره عقلانی از ایران را دنبال کند. دیدارهای دو جانبه هم یک پیام از طرف مقابل را منتقل می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نوشته اعتماد، حسام الدین آشنا در صفحه شخصی خود نوشت: این روزها روحانی کوشش می کند تا اسلام هراسی و ایران هراسی را کاهش دهد و ارایه چهره رحمانی از اسلام و چهره عقلانی از ایران را دنبال کند. دیدارهای دو جانبه هم یک پیام از طرف مقابل را منتقل می کند؛ ما منتظر رفع تحریم ها هستیم تا بتوانیم ایران را در صدر فهرست اولویت های خود قرار دهیم.

طرف ایرانی هم یک پیام قوی را دایما تکرار می کند؛ اگر طرف های ما می خواستند صداقت و جدیت ما را بیازمایند، عملکرد اعتمادساز ما در یک سال گذشته بهترین سند برای موفقیت ما در این آزمون است و اگر می خواستند توان ما را در مواجهه با تحریم ها بسنجند، باز هم یک سال گذشته سند موفقیت ما در مدیریت منابع اندک، انضباط مالی و اولویت بندی درست است. روحانی بسیار خوب می داند چه می کند و می تواند این را که طرف های مقابل از سخنان و رفتار او چه برداشتی می کنند، مدیریت کند.

سخنان چند دقیقه پیش اوباما در سازمان ملل پاسخ دقیق و به هنگامی به حسن نیت و تدابیر یک ساله روحانی بود. این دو لازم نیست یکدیگر را ملاقات کنند کافی است یکدیگر را درک کنند و شجاعت کافی برای عبور از گذشته های دور و نزدیک را داشته باشند.

امروز در جلسه با بزرگ ترین فعالان اقتصادی امریکا کسی از روحانی خواست با اوباما دست بدهد و کار را تمام کند. روحانی پاسخی عمیق ولی ساده داد؛ او گفت حل مشکل ایران و امریکا نه از دست که از مغز آغاز می شود. امریکا باید به تهدید و تحقیر ایران خاتمه دهد و نگاهش را به ایران عوض کند. باید درک کند که استفاده از فرصت تعامل و مصالحه با ایران به نفع همه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین