کد خبر: ۲۶۴۳۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
فاطمه راکعی، فعال سیاسی:

مدعیان فرهنگ در دوره احمدی‌نژاد ساکت بودند

فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب حرکت‌های غیرقانونی با توجیه گسترش عفاف و حجاب را نادرست و آن را حرکتی در جهت تضعیف دولت و شخص رییس‌جمهور دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: این نماینده مجلس ششم در ارزیابی حرکت گروه‌های تندرو به خبرنگار آفتاب گفت: «من تعجب می‌کنم چرا آقایان مدعی و دلسوز در هشت سال گذشته سکوت کرده بودند مگر در هشت سال گذشته وضعیت حجاب از حالا بهتر بوده که با آمدن آقای روحانی این وضعیت‌بدتر شده باشد؟ مسلما چنین نیست. متاسفانه این افراد مسائل فرهنگی را با مسائل سیاسی گره زده‌اند چون در هشت سال گذشته سکوت کرده و چشم خود را به بسیاری از مسائل بسته‌اند.»

راکعی حرکت‌های فراقانونی را محکوم کرده و گفت: «دغدغه  دین و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف هم برای مردم و هم برای مسئولان کشور وجود دارد. رئیس‌جمهور نظام جمهوری اسلامی هم به امور دینی اشراف دارد و هم فردی حقوقدان است و بنابراین ارزش‌های دینی و اخلاقی برای وی نیز حائز اهمیت است منتها عده‌ای تمایل دارند فراتر از قانون حرکت کرده و بنا به دلایل سیاسی  زمینه تضعیف دولت را فراهم کنند.»

 فاطمه راکعی به مراتب امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده و گفت: «علاوه بر این مسائل نگاه‌های قیم‌مابانه و مردسالارانه همیشه به زنان وجود داشته است. عده‌ای هنوز فکر می‌کنند باید با زبان تحکم با زنان سخن بگویند. حال آنکه تجربه ثابت کرده است رفتارهای اینچنینی هیچ‌گاه نتیجه‌بخش نبوده و بر عکس زمینه بی‌توجهی و لجبازی را در افراد به وجود می‌آورد. بنابراین می‌توان با فعالیت‌های اثربخش و مفید زمینه علاقه به حجاب و عفاف را در مردم ایجاد کرد.»

 راکعی تاکید کرد: «برخی از افراد و گروه‌ها درصدد هستند با برخی رفتارها و برخی ادبیات اقتدار خود را به زنان نشان دهند و یا ممانعت‌هایی را برای حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی ایجاد کنند. این افراد باید در نظر بگیرند با تاسیس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) زمینه فعالیت‌های اجتماعی زنان و حضور آنان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی فراهم شده است و این حضور مفید و چشمگیر برگشت‌ناپذیر است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
16
48
احسنت به شما . ولی کو گوش شنوا!!!!!!!
یارو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
80
19
احمدی نژاد یعنی بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران.شماها خیلی کوچکتر از ان هستید که بتوانید راجع به احمدی نژاد اظهانظر کنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین