کد خبر: ۲۶۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

علت اخراج گروهی از کارگران شهرداری کاشمر چه بود؟

شهردار کاشمر در پی اخراج چند نفر از کارگران شهرداری گفت: قرار نیست به کارگرانی که بیکار هستند و در طی چند روز نهایت یک شلنگ دستشان می‌گیرند و دو درخت را آب می‌دهند پول بدهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ جعفر سلیمانی در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه هیچگاه کسی را بی‌دلیل از مجموعه شهرداری اخراج نکرده‌ایم، افزود: عده‌ای از کارگران به دور از چشم مسئولان فضای سبز و واحد عمران مدام به دنبال فرار از کار بودند و فقط حقوق دریافت می‌کردند.

وی افزود: امروز کارگر روزمزد در هیچ کجای کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. 15 نفر از کارگران که در خصوص آنها تصمیماتی گرفته شده روزمزد بوده‌اند.

شهردار کاشمر تصریح کرد: این افراد هیچگونه قراردادی با مجموعه شهرداری نداشته‌اند در صورتی که اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد شهردار باید جوابگو باشد. کسی را از مجموعه شهرداری اخراج نکرده‌ایم، تنها آنها را به سمت شرکت خدماتی سوق داده‌ایم تا نظارت بهتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ما این است تا در برابر کاری که انجام می‌شود به افراد مزد بدهیم. در بازدیدهایی که از کارگران در سطح شهر به عمل آمده مشاهده شده یک استاد کار در یک روز تنها سه جدول را عوض کرده است اما بعضی از کارگران دیگر هستند که طی سه روز یک بلوار را آسفالت می‌کنند.

سیلمانی تصریح کرد: در یک روز 9 نفر کارگر تنها دو جدول تولید کرده‌اند که براساس محاسبات صورت گرفته هر جدول 2500 تومان هزینه داشته در صورتی که بخش خصوصی همان جدول را با هزینه 800 تومان تولید می‌کند. در بسیاری مواقع به خاطر اینکه پروژه‌ها طول می‌کشد شرمنده مردم می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در طی هشت ماه گذشته چندین عکس از عملکرد کارگران در سطح شهر گرفته شده که اکثر آنها نامطوب بوده است، تصریح کرد: قطعا اگر این افراد به بخش خصوصی بروند بهره‌وری تا 60 درصد ارتقاء خواهد یافت.

رییس شورای شهر کاشمر از شهردار خواست در خصوص اخراج کارگران تجدید نظر کند.

به گزارش ایسنای منطقه خراسان، سید حسن حسینی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در پی اخراج تعدادی از کارگران روزمزد از مجموعه شهرداری گفت: قطعأ اخراج کارگران روزمزد تبعات منفی در پی دارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته کمیته کار و کارگری در محل اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان تشکیل شده است، افزود: اگرچه قرارداد این افراد با شهرداری به پایان رسیده است اما از شهردار خواسته‌ایم تجدید نظری در این خصوص داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما هم معتقدیم نباید افرادی که تعهدی در کار خود ندارد مجددا به کارگیری شوند، افزود: تعدادی از افراد اخراج شده 12 سال سابقه خدمت دارند که توانمندی و جوانی خود را برای مجموعه شهرداری هزینه کرده‌اند.

حسینی با اعلام اینکه از نظر وجدان و حس انسان دوستی اخراج این افراد با این سابقه طولانی درست نیست، بیان کرد: از شهردار می‌خواهیم با بررسی مجدد، کسانی را که توانمند و متاهل هستند و کارشان هم راضی کننده است مجددا در بخش‌های دیگر مجموعه شهرداری به کارگیری شوند.

وی از شهردار خواست، تذکراتی به زیر مجموعه خود بدهند تا از این به بعد با هماهنگی بیشتری این گونه نامه‌ها نوشته شود نه اینکه به یکباره و در ابتدای صبح نامه‌ای بنویسند که تعدادی از کارگران اخراج هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین