کد خبر: ۲۶۴۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹

اخبار ضدونقیض از سقوط کوبانی

گزارش های ضد ونقیضی در باره کنترل شهر عین العرب “کوبانی” توسط نیروهای داعش منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش العربیه، شهر کوبانی در منطقه کردنشین شمال سوریه قرار دارد که از چند روز پیش به محاصره داعش درآمده است.

برخی منابع از ورود نیروهای داعش به شهر کوبانی و کنترل خاکریز های دفاعی شهر خبر می دهند، که نیروهای پیشمرگه در پشت آنها سنگر گرفته اند.

این در حالی است که دیدبان حقوق بشر سوریه، گفت که نیروهای داعش هنوز در ۳ کیلومتر شهر کوبانی مستقر هستند.

از سوی دیگر فعالان اینترنتی با انتشار تصاویری از یکی از تپه های مشرف به شهر کوبانی در شبکه فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی، گفتند که نیروهای داعش در آستانه ورود به شهر کوبانی هستند.

حملات اخیر جنگنده های ائتلاف علیه داعش به مواضع این گروه در اطراف کوبانی مانع از پیشروی تروریستهای داعش در این شهر نشده است.

خاطرنشان می شود حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به مواضع داعش در مناطق مختلف سوریه از هفته گذشته آغاز شده است.

در همین حال عبدالله اوجالان، رهبر «پ ک ک» از دولت ترکیه خواست که برای مقابله با تروریست‌های گروه داعش در کوبانی دست به عملیات نظامی بزند.

بر اساس برخی اخبار پیشمرگه‌های کرد خود را برای نبردهای خیابانی آماده می‌کنند.

عبدالله اوجالان، رهبر «پ ک ک»، حزب کارگران کردستان که در زندان ترکیه به سر می‌برد از دولت این کشور خواست برای جلوگیری از پیشروی بیشتر داعش اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز اوجالان تصریح کرده است که در صورتی که کشتار کردها در کوبانی به واقعیت تبدیل شود، روند صلح میان ترکیه و کردها نیز به خطر خواهد افتاد. گفته می‌شود که اوجالان سقوط شهر کوبانی را به منزله پایان گفت‌وگوهای صلح میان کردها و ترکیه دانسته است.

مواضع اوجالان توسط هیئتی از فعالان سیاسی کرد، نزدیک به «پ‌ک‌ک» که با وی در زندان ملاقات داشته‌اند، امروز پنج‌شنبه منتشر شده است.

به گزارش پیام‌نو، در این اطلاعیه به نقل از اوجالان آمده است: همه کسانی را که مایل نیستند روند صلح و دمکراسی در ترکیه به شکست بیانجامد فرامی‌خوانم که برای دفاع از کوبانی قبول مسئولیت کند.

با وجود حملات هوایی و بمباران مواضع داعش توسط جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا، این گروه اما همچنان به پیشروی خود در مناطق کردنشین سوریه ادامه می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین