کد خبر: ۲۶۴۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

400 استاد آمریکایی نقض حقوق بشرفلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

بیش از 400 استاد دانشگاه در آمریکا با درجه پروفسوری با امضای نامه ای، اقدام های رژیم صهیونیستی در نقض حقوق شهروندان فلسطینی را به شدت محکوم کرده و خواستار عقب نشینی این رژیم از اراضی اشغالی فلسطینی ها شدند .
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روز شنبه پایگاه خبری روزنامه 'الدستور' اردن، این اساتید که بیشترشان استاد دانشگاه های معروف آمریکا هستند، خواستار پایان دادن رژیم صهیونیستی به اشغال اراضی فلسطینی و بازگردادندن حقوق عرب های ساکن مناطق معروف به اراضی 1948 شدند .

این اساتید در چارچوب اعتراض به نقض روشمند حقوق بشر در فلسطین و ستم این رژیم به فلسطینی ها ، از طرح تحریم موسسات آموزش عالی و دانشگاه های صهیونیستی حمایت کردند .

آن ها افزودند: برخی از این موسسات آموزش عالی، فلسطینی ها را از حق آموزش و آزادی دانشگاهی محروم می کنند .

کارشناسان این اقدام اساتید بزرگ آمریکا را یک شکست برای رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده اند .

امضا کنندگان این نامه نوشته اند: ما دانشمندان علم انسان شناسی با امضای این طومار مخالفت خود را با نقض حقوق فلسطینی ها از جمله اشغال نظامی نوار غزه و کرانه باختری و قدس به وسیله اسراییل که به صورت پیوسته انجام می شود، اعلام می کنیم و خواستار تحریم موسسات آموزش عالی اسراییل و موسساتی که موافق این سیاست های هستند ، می باشیم .

این اساتید تاکید کردند: تجاوز نظامی اخیر اسراییل به غزه جدیدترین اقدام این رژیم است، اما دولت های جهان و دستگاه های اطلاع رسانی و رسانه ها اقدامی برای مجازات اسراییل به دلیل موارد متعدد نقض حقوق بشر انجام نمی دهند و به همین دلیل ما به عنوان اساتید دانشگاه که مشکلات دستگاه های قدرت و سرکوب و تسلط فرهنگی آنها را بررسی می کنیم، مسوولیت اخلاقی داریم تا اسراییل و دولت های خود را مسوول این جنایت ها بدانیم و این باعث می شود ما با مردم فلسطین اعلام همبستگی کنیم .

امضا کنندگان این نامه تاکید کردند که اسراییل به صورت غیر قانونی از هفت سال پیش نوار غزه را محاصره کرده است، قید و بندهای زیادی برای تحرک اشخاص و انتقال کالاها به غزه ایجاد کرده و در این میان اراضی فلسطینی ها را در کرانه باختری رود اردن از آنان می گیرد و زندگی را بر آن ها سخت می کند و آزادی فلسطینی ها و حق آموزش آن ها را محدود می نماید .

این اساتید خاطر نشان کردند که رژیم صهیونیستی مراکز پژوهشی و کتابخانه های فلسطینی ها را ویران می کند و منابع و مراجع آن ها را مصادره کرده که این امر موجب نگرانی است و در این میان هم برخی موسسات آموزش عالی اسراییلی با سیاست های این رژیم همراهی می کنند و به اشغالگری و ستم به فلسطینی ها کمک می کنند که دانشگاه های تل آویو ، دانشگاه عبری ، 'بار ایلان'، 'حیفا'، 'تخنیون' و 'بن گوریون' از این جمله هستند و این دانشگاه حمایت بی قید و شرط خود را از ارتش اشغالگران اعلام کرده اند و به همین دلیل ما خواستار قطع هرگونه همکاری با این موسسات صهیونیستی هستیم .

حملات وحشیانه 50 روز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که موجب شهادت بیش از دو هزار غیرنظامی فلسطینی شد، خشم جامعه جهانی را برانگیخته است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین