کد خبر: ۲۶۵۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
مدیرعامل موسسه سینما شهر:

فیلم‌های توقیفی و پشت اکران‌مانده، در سینمای هنر و تجربه نمایش داده نمی‌شود

«قرار نیست فیلم‌های توقیفی و پشت اکران‌مانده سال‌های گذشته در گروه هنر و تجربه نمایش داده شوند.» این نکته را «مجید مسچی» در گقت‌وگو با «آفتاب» بیان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: مسچی که مدیرعامل موسسه سینما شهر و البته از اعضای شورای سیاستگذاری گروه سینمای هنر و تجربه است، استقبال صورت‌گرفته از هنر و تجربه را در سه روز گذشته که از آغاز ابن طرح سپری شده است، را بیش از حد تصور اعلام کرد و اظهار داشت: در سینماف فیلم‌ها از نظر مخاطب، به گونه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که برخی از آنها، مخاطب خاص هستند و بیشتر فیلم‌های هنری و تجرب را می‌پسندند که در واقع بار هنری‌شان، از بار تجاری‌شان بیشتر است.

وی افزود: این فیلم‌ها به سبب عدم تمایل سینمادارها، به شکل معمولِ اکران، به نمایش عمومی نمی رسند و فرصت به آنها نمی رسد و اگر هم که چنین اتفاقی رخ دهد، در فرآیند چرخه اکران نابود می شوند. بنابراین ما کوشیدیم تا نوع دیگری به این نوع فیلم ها نگاه کنیم و تجربه های مشابهِ شکست خورده گذشته را تکرار نکنیم.

 وی درباره سیاست انتخاب این نوع فیلم ها که قرار نیست فیلم های توقیفی و یا پشت اکران مانده سال های گذشته به نمایش درآید، خاطرنشان ساخت: نمی توان بی توجه به اینگونه از مخاطبان شد. کسی که تمایلی به تماشای فیلم های سینمای بدنه ندارد و به دنبال فضای نمایشیِ آبرومند است. اما از ابتدا قرار شد، فیلم ها در سینمای باکیفیت و پرمخاطب نمایش داده شوند نه آنکه به مانند نوبت های قبل، سینماهایی میزبان شوند که حتی در حالت عادی هم فروشی ندارند. به همین علت هم هست که کوشیدیم، فیلم های کوتاه و مستند را در این مجموعه بگنجانیم.

 او به اکران نرسیدن این فیلم ها را ناشی از دلایل متعددی دانست و تصریح کرد: حتی در آمریکا با 39 هزار سالن سینما، ممکن دو فیلم که هر دو در هفته نخست اکران خود هستند، یکی 4 هزار سالن داشته باشد و دیگری تنها 2 سالن. در واقع این اتفاق در همه دنیا رخ می دهد اما این اتفاق نشان داد که این فیلم ها در ایران، مخاطب خاص خود را دارند. مقرر گردید تا تعداد سالن ها، کمتر باشند اما روزهای بیشتری در اکران بمانند تا مخاطب با آنها آشنا شود. در این 3 روز، تمام سانس‌های ماهی و گربه، با ظرفیت کامل سالن مواجه شده و حتی دیشب که نیم بها بود، تمام فیلم ها، با ظرفیت کامل سالن ها به اکران درآمده اند. جالب است که در مشهد همه فیلم ها، حتی مستند و کوتاه، هم با استقبال مخاطبان روبرو شده اند. اما باید که اطلاع رسانی بیشتر و قوی تر صورت پذیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین