کد خبر: ۲۶۶۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴

لاریجانی وارد ژنو سوئیس شد

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی دقایقی پیش وارد ژنو شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در مراسم استقبال از علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، جمعی از دیپلمات های ایرانی حضور داشتند.

اجلاس پاییزه اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) از روز دوشنبه به وقت محلی با حضور نمایندگان 141 کشور جهان در شهر ژنو برگزار می شود.

هیات پارلمانی ایران به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این اجلاس شرکت می کند.

حدود 35 رییس مجلس، 20 نایب رییس مجلس و بقیه هیات ها در سطح عالی در اجلاس ژنو شرکت می کنند.

براساس برنامه این اجلاس، سخنرانی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه هفته جاری است.

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و عضو کمیته دمکراسی و حقوق بشر و سید موید حسینی صدر نماینده مردم خوی،دبیرکل شورای اجرایی بین المجالس جمهوری اسلامی ایران و عضو کمیته صلح و امینت بین الملل این اتحادیه اعضای هیات پارلمانی ایران را تشکیل می دهند.

سیدهادی حسینی نماینده مردم قائم شهر و عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول و از اعضای کمیته توسعه پایدار، مالیات و تجارت، ضرغام صادقی و محمدمهدی زاهدی نمایندگان مردم شیراز و کرمان و از اعضای کمیته دموکراسی و حقوق بشر، جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و عضو کمیته امور سازمان ملل از دیگر اعضای هیات پارلمانی ایرانی هستند.

احمد رضا دستغیب رییس شورای اجرایی بین المجالس جمهوری اسلامی ایران، فاطمه رهبر نماینده مردم تهران و عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز هیات پارلمانی ایران را تشکیل می دهند.

مجمع مجالس آسیایی و پاسفیک (APA) نیز همزمان با اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در شهر ژنو برگزار می شود.

اتحادیه بین المجالس جهانی با قدمتی 125 ساله پیشبرد صلح و امنیت جهانی از طریق گفت و گوهای سیاسی، ارتقای مردم سالاری، احترام و رعایت حقوق بشر و همچنین مشارکت در توسعه نهادهای موثر نمایندگی و قانونگذاری را در دستور کار خود قرار داده است.

در یک صد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی که امسال با یک صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این اتحادیه همزمان شده است، قرار است دست اندرکاران این اتحادیه به 47 هزار نماینده مجالس کشورهای مختلف جهان گزارشی را با عنوان «چهره های این اتحادیه» ارایه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین