کد خبر: ۲۶۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

عجله، خودبزرگ بینی و لجبازی عوامل موثردرافزایش جرم

معاون اجتماعی نیروی انتظامی درآیین پایانی جشنواره فیلم کوتاه'ما، امنیت و مردم' در مشهد گفت: بررسی ها نشان می دهد عجله، خود بزرگ بینی، طلب فخر و لجبازی عوامل موثر در افزایش وقوع جرم هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سردار سرتیپ دوم 'سعید منتظرالمهدی' یکشنبه شب تاکیدکرد: عملکرد پلیس در گذشته بیشتر به مقابله با جرم معطوف بود ولی اکنون در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات رویکرد پلیس هوشمند شده و پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس استفاده از قابلیت های مشارکت مردم و بهره گیری از ابزار هنری که از ارکان مهم تعیین کننده در پیشگیری از جرم محسوب می شوند می تواند بسیار کارساز باشد.

معاون فرمانده نیروی انتظامی گفت: شهروندان به عنوان مهمترین سرمایه های اجتماعی در جامعه باید بیش از پیش به عنوان حامی و همراه پلیس فعالیت کنند و در صحنه حضور تاثیرگذار داشته باشند تا شاهد کاهش جرم باشیم.

رییس حوزه هنری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره برای نخستین بار قرار بود در سطح استانی برگزار شود اما آثار مختلف در بخش های پوستر، عکس، فیلم و انیمیشن از سراسر کشور همچون تهران، اصفهان، زنجان، کرمان، قزوین، کرج، شهرکرد، ارومیه، کرمانشاه، کردستان، بابل، زنجان، خراسان جنوبی، همدان، قم، البرز و مشهد به دبیرخانه رسید و در نهایت در قالب سراسری برگزار شد.

'سیدجواد رفائی' افزود: 387 اثر در قالب داستان، مستند، انیمیشن، فیلم کوتاه 110 ثانیه ای و آثار مردمی به این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: نخستین جشنواره فیلم کوتاه 'ما، مردم و امنیت' با اهدف حفظ و گسترش تعامل پلیس با مردم از طریق رسانه تصویری، تقویت بسترها و زمینه های رسانه ای، ارتقای نظم و امنیت اجتماعی، ارتقای مهارت های فرهنگی و اجتماعی با بهره گیری از رسانه، مهرماه جاری همزمان با هفته نیروی انتظامی توسط حوزه هنری تبلیغات اسلامی و فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد. 

رییس حوزه هنری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی محورهای این جشنواره را پیشگیری و امنیت اجتماعی، هنجارهای اجتماعی، نظم و انضباط و قانونمندی اجتماعی و موضوع های آن را عفاف و حجاب، نقش مردم در امنیت پایدار جامعه، امنیت خانه و خانواده، امنیت در سایه مشارکت مردم و سازمان ها با پلیس برشمرد.

وی گفت: تهدیدها و فرصت های ماهواره و فضای مجازی، مخاطرات شبکه های اجتماعی مجازی، نظم و انضباط اجتماعی، نقش مشاوره در ارتقای مهارت های فرهنگی و اجتماعی و امنیت روانی، چالش های فراروی اثرات مواد مخدر، نقش رسانه ها در حفظ و توسعه امنیت، امنیت با بهره گیری از فناوری و نقش تهدیدهای خارجی در ترویج آسیب های اجتماعی دیگر موضوعات جشنواره است. 

رفائی افزود: جشنواره در بخش های مسابقه اصلی شامل داستانی، مستند، پویانمایی و 110 ثانیه ای و بخش مردمی با حضور عموم مردم و استفاده از دوربین های تلفن همراه، خانگی و غیره برگزار شد. 

در پایان این مراسم از منتخبان آثار برتر با اهدای لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین