کد خبر: ۲۶۶۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
نایب‌رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس در گفت‌وگو با «آفتاب»:

برخی نمایندگان بورسیه‌شده، پای استیضاح فرجی‌دانا را امضا نکردند

آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: «حامد قادرمرزی»، نایب‌رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس پیشتر از حضور ده نماینده در فهرست بورسیه‌های عیرقانونی دولت احمدی‌نژاد خبر داده بود و حالا می‌‏گوید: «برخی نمایندگان که نام‌شان در میان بورسیه‌های غیرقانونی بوده، پای نامه استیضاح وزیر علوم را امضا نکرده و پیغام فرستاده‌اند که اسامی آنها منتشر نشود، این هم خودش نوعی گرو‌کشی است. خلاف، خلاف است و باید تمام زوایای آن اطلاع‌رسانی شود.»

به گزارش آفتاب، نه تنها «قادرمرزی» که برخی دیگر از نمایندگان بر این باوراند که عامل اصلی استیضاح رضا فرجی‌دانا و تلاش برای پایین‌کشیدن او از صندلی وزارت علوم ردپای برخی نمایندگان در همین فهرست بلندبالا بوده و تلاش برای مخفی‌ماندن نام برخی نمایندگان بورسیه شده.

قادرمرزی همچنین می‌افزاید: «سرقت علمی صورت‌گرفته در نهایت به بربادرفتن سرمایه علمی و اجتماعی نسل جوان ما منجر شده است. به هر حال درد بیکاری دردی است و درد تضییع حقوق جوانان ایرانی و ورود برخی افراد میانسال و گاهی مسوول به دانشگاه اجحافی است که رسیدگی به آن ابعاد فاجعه‌بار فساد در دولت گذشته را روشن‌تر خواهد کرد. تحصیل افراد بدون آزمون دکترا با هر عنوان و توجیهی  غیرقانونی بوده و قابل پیگرد قانونی است»

به گفته او، پیگیری این پرونده و برخورد با متخلفان می‌تواند یکی از پرونده‌های درخشان مجلس نهم در تاریخ پارلمان در ایران باشد. چرا که اگر با چنین اجحاف‌های مصرحی برخورد نشود، وضعیت کوچ نخبگان بسیار بدتر از این‌ها خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین