کد خبر: ۲۶۷۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

شاهنامه‌خوانان برتر مناطق زاگرس‌نشین مشخص شدند

دبیرخانه جشنواره شاهنامه خوانی مناطق زاگرس نشین در لردگان چهارمحال وبختیاری روز دوشنبه اسامی برترین های شاهنامه خوانی را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، در این بخش و در گروه سنی زیر 30 سال 'مهران طهماسبی'، 'میلاد صادقی' و 'اکبر موسوی' هر سه از چهارمحال وبختیاری به عنوان برتر دست یافتند.

در بخش شاهنامه خوانی بالای 30 سال نیز ' فرهمند باقری ' از اصفهان رتبه نخست را به دست آورد، 'علی نظروند' از خوزستان دوم شد و 'مجید توسلی' از لرستان رتبه سوم این جشنواره را در شاهنامه خوانی کسب کرد.

همچنین در بخش نقالی زیر 15 سال' آیناز فکروند' از بوشهر، 'زهرا صفری' از خوزستان و 'نگین نادری' و 'فاطمه نظری' از چهارمحال وبختیاری و بوشهر مقام های برتر را به دست آوردند.

در بخش نقالی 15 تا25 سال نیز ' گلناز عبدالله نیا' از خوزستان اول، 'نیلوفر آریان' از فارس دوم و 'سهیلا رفیعی نیا' از چهارمحال وبختیاری و 'مهرداد کاوسی' از همدان مشترک سوم شدند.

در بخش نقالی بالای 25 سال نیز 'فریبا یعقوب لو' از همدان رتبه نخست را کسب کرد،

'پوریا بارزگان' از کرمانشاه دوم شد و 'حامد همایون' و 'فاطمه کاظمی' از اصفهان مشترک مقام سوم را از آن خود کردند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: بیش از 120 اثر از مناطق زاگرس نشین ایران به دبیرخانه این جشنواره در لردگان ارسال شد.

'جواد کارگران' در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد 36 اثر به بخش نهایی و مسابقه راه یافت و جشنواره شاهنامه خوانی لردگان در سطح بالایی برگزار شد.

شهرستان لردگان در 160 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری قرار دارد و از مراکز مهم شاهنامه خوانی در کشور محسوب می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین