کد خبر: ۲۶۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

جمشید مشایخی: سخت‌گیری بی‌مورد آثار مبتذل را رواج می‌دهد

جمشید مشایخی، بازیگر سینما و تلوزیون از برخورد گروه‌های تندرو با فیلم‌هایی اجتماعی انتقاد کرد. این بازیگر پیشکسوت از تحت فشار قراردادن وزارت ارشاد انتقاد کرده و گفت: اینگونه سخت‌گیری‌ها درباره آثاری که حرفی برای گفتن دارند، سبب می‌شود مردم به دیدن برنامه‌های مبتذل برخی شبکه‌های بیگانه روی بیاورند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: اخیراً مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواستکرده است تا از اکران برخی فیلم‌ها مانند "عصبانی نیستم" جلوگیری کند.

جمشید مشایخی به تنگ‌نظری‌هایی که در ارتباط با فیلم‌های اجتماعی وجود دارد اشاره کرده و به خبرنگار «آفتاب» گفت: «متاسفانه حساسیت‌های نابه‌جا و سخت‌گیری‌های غیرقابل قبول سبب شده که بسیاری از آثار موفق و خوب سینما حذف شده و در مقابل آثاری مبتذل چون برخی سریال‌های درجه سه که توسط تلوزیون‌های خارجی پخش می‌شود، مورد استقبال قرار بگیرد. هر کجا واقعیتی به درستی مطرح می‌شود؛ تیغ سانسور را تیز می‌کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه هنرمند این است که مردم را از واقعیت به حقیقت برساند، اگر این واقعیت‌ها  توسط  هنرمند گفته نشود، پس چه کسی باید او را به گوش  مردم برساند.»

مشایخی به حملات و فشارهای گروه‌های تندرو به وزرات ارشاده پرداخته و تاکید کرد: «من نسبت به رویکرد آقای جنتی و آقای ایوبی شناخت کامل دارم و به حسن ظن آن‌ها آگاهم. با این وجود نمی‌دانم چرا عده‌ای هر روز بر این وزارتخانه هجمه وارد می‌کنند. گاهی فکر می‌کنم اگر بزرگان ادب ما مانندحافظ و سعدی نیز در این روزگار می‌زیستند، برخی برای آثار هنری آنان نیز با مورد سانسور قرار می‌گرفت.»

مشایخی بازیگر پیشکوست سینما که سابقه 50 سال سابقه هنری در سینما را دارد، تاکید کرد: «فرهنگ ما فرهنگ صلح و دوستی است و هنرمی تواند شالوده این فرهنگ را به نمایش بگذارد، با این وجود عده‌ای همچنان بر هنر سخت‌گیری می‌کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین