کد خبر: ۲۶۷۵۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
تمایل احمدی‌نژاد به اصلاح‌طلبان است/ تاریخ مصرف احمدی‌نژاد گذشته است

واکنش اصولگرایان به کابینه اعلام شده از سوی مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد

حدود یک سال است که اصولگرایان با محوریت سیدرضا تقوی در صدد اتحاد هستند. اتحادی که قرار است با برگزاری همایش به وجود آید. همایش‌هایی که برگزار می‌شود و اصولگرایانی در آن شرکت می‌کنند اما نه همه. این بودن و نبودن‌ها شاید از اختلاف هایی نشات می‌گیرد که میان طیف‌های مختلف اصولگرا به چشم می‌خورد و نبود رهبری واحد آن را بیشتر نمایان می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: اختلافاتی که از بالاترین سطح در میان شیوخ جامعتین تا پایین‌ترها بین ایستادگی (به رهبری لاریجانی) و پیروان خط امام (به رهبری باهنر) خودنمایی می‌کند.

به گزارش آفتاب، با وجو همه این اختلافات اما به نظر می‌رسد اکثریت بر سر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن هم جذب حزب جبهه پایداری و رهبر معنوی آنها مصباح یزدی است. تجربه انتخابات 92 اصولگرایان را به این فکر انداخته تا به هر نحوی که شده جبهه پایداری را جذب اتحاد کنند تا در انتخابات پیش‌رو دوباره چند دستگی لیست انتخاباتی را نداشته باشند.

اما به نظر می‌رسد علاوه بر این موارد اصولگرایان از یک انشقاق هم در هراسند. انشقاقی که به نظر می‌آید درنتیجه حضور مجدد احمدی‌نژاد آن را محقق می‌دانند و شاید یه همین دلیل است که اصرار دارند او و جریان فکری‌اش را از اصولگرایان دور نگه دارند.

در همایش اخیر شورای همگرایی اصولگرایان که سخنران ویژه آن مصباح بود و اعضای پایداری هم همه در صف اول کلاس درس حضور داشته‌اند به نظر می‌آید که اصولگرایان مورد اول؛ یعنی جذب پایداری را محقق کرده‌اند. اما همچنان چالشی به عنوان احمدی‌نژاد پیش روی آنهاست. احمدی‌نژادی که خود سکوت اختیار کرده است اما چهره‌های نزدیک به او هر از چند گاهی با ابراز عقیده نام او را بار دیگر در رسانه‌ها بر سر زبان می‌اندازند.

یکی از جدیدترین این اظهارنظرها لیستی است که عبدالرضا داوری یکی از مشاوران رسانه‌ای احمدی‌نژاد بر روی توییتر خود منتشر کرده، لیستی از کابینه احتمالی دولت دوازدهم. 
  
احمدی‌نژاد عامل اختلاف است
 
حمیدرضا ترقی، مسئول روابط بین الملل حزب موتلفه ضمن ابراز بی‌تمایلی برای اظهارنظر درباره لیست احتمالی که داوری منتشر کرده به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید:  زمانی که فرد دیگری در همین گروه این موضوع را منکر می‌شود یعنی اینها سعی‌شان بر این است که من و شما را سرگرم این نوع حرف‌ها کنند.

مسئول روابط بین‌الملل حزب موتلفه نه تنها این موضوع را برنامه‌ریزی برای ورود مجدد احمدی‌نژاد به عرصه سیاست نمی‌داند بلکه عنوان می‌کند: این ربطی به آقای احمدی‌نژاد ندارد. ممکن است هر کسی هر حرفی بزند، بلافاصله نباید آن را به آقای احمدی‌نژاد چسباند.

او  درخصوص امکان حضور احمدی‌نژاد زیر چتر اصولگرایی و همراهی با شورای همگرایی عنوان می کند: چتر اصولگرایی برای همه کسانی که این اصول و محوریت آن را بپذیرند باز است. نمی‌توان برای افراد دسته‌بندی و چوب خط گذاشت که این فرد می‌شود و آن یکی نمی‌شود. این صحبت‌ها در حال حاضر جنبه اختلافی بیشتری نسبت به جنبه وحدتی آن دارد.

ترقی انتشار اینگونه مطالب را به منظور اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان می‌داند و توضیح می‌دهد: هر موضوع و هر مسئله‌ای که اصولگرایان را به موضع‌گیری موافق و مخالف وادار کند در واقع می‌تواند نقش اختلافی داشته باشد. در حال حاضر هر صحبتی درباره آقای احمدی‌نژاد طبیعتا موجب می‌شود که بعضی موافقت و بعضی مخالفت کنند. بنابراین نقش اینگونه حرف‌ها عامل اختلاف است نه عامل وحدت.

او مطرح می‌کند: به هر حال آقای احمدی‌نژاد در میان اصولگرایان طرفدارانی دارد. اینگونه نیست که طرفدار نداشته باشد. در میان مردم هم دارد. نوع حرفی که درباره ایشان زده می‌شود اگر به شکلی باشد که موضع‌گیری موافق و مخالف را به همراه داشته باشد عامل اختلاف می‌شود.

عضو حزب موتلفه درباره حضور احمدی‌نژاد در جلسات همگرایی تاکید می‌کند: اینکه بخواهیم برای یک فرد و یک جریان استثنا قائل شویم به اعتقاد من خودش اشکال دارد.

ترقی در واکنش به برخی از صحبت‌ها که عنوان می‌شود احمدی‌نژاد اصولگرا نیست عنوان می‌کند: خودش خودش را از اصولگرایان جدا کرده است و خود را اصولگرا نمی‌داند.

او در پاسخ به این سوال که تصور کنید احمدی‌نژاد تمایل به شرکت در جلسه همگرایی اصولگرایان را داشته باشد و در آن شرکت کند و  با اصولگرایان همراه شود با همین شرایط حال حاضر ایشان آیا اصولگرایان ایشان را قبول می‌کنند، به «آفتاب» می‌گوید: نه با این شکل و شرایط نه.

او معتقد است عملکرد احمدی‌نژاد با چارچوب اصولگرایی همراه و همخوان نیست و همین را موجب نپذیرفتن احمدی‌نژاد از طرف اصولگرایان با شرایط حال حاضر می‌داند. همچنین صحبت درباره این همخوان نبودن را نبش قبر عنوان می‌کند.

ترقی سیاست سکوت احمدی‌نژاد را کنارکشیدن او از عرصه سیاست می‌داند و می‌گوید: چه دلیلی دارد الان که سکوت کرده ما وادارش کنیم که حرف بزند و او را دوباره مطرح کنیم.

عضو حزب موتلفه رسانه‌های اصلاح طلب را متهم می‌کند که با صحبت کردن درباره احمدی‌نژاد قصد دارند کاری کنند تا وی سکوت خود را بشکند و در این باره معتقد است که احمدی‌نژاد نه تمایل دارد و نه دلیلی دارد که بار دیگر بخواهد به عرصه سیاسی وارد شود.
 
تاریخ مصرف آقای احمدی‌نژاد گذشته است
 
احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه اصناف و بازار هم نسبت عدم بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاسی اصرار دارد و صحبت‌هایی گه گاها از طرف نزدیکان او مطرح می‌شود را بدون برنامه می‌خواند.

او لیست کابینه عبدالرضا داوری را جزء آرزوهای رییس‌جمهوری او می‌داند و عنوان می‌کند: هر وقت ایشان رییس‌جمهوری شد آنگاه درباره اینگونه مسائل تصمیم گیری کند. در حال حاضر ایشان در این جایگاه نیست که برای کابینه نظر دهد. کارهای ایشان کاملا بی‌برنامه و بیشتر به جک نزدیک است. تمایلی ندارم درباره انسانی که هویت ندارد صحبت کنم.

دبیر کل جامعه اصناف و بازار حضور احمدی‌نژاد و جریان و تفکر احمدی‌نژادی را در عرصه سیاسی منتفی می‌داند و عنوان می‌کند: تاریخ مصرف آقای احمدی‌نژاد گذشته است.

کریمی اصفهانی علاوه براینکه معتقد است جریان احمدی‌نژاد درمیان مردم محبوبیت خود را از دست داده تاکید می‌کند که در میان سیاستمداران و جریان اصولگرایی هم دیگر هیچ جایگاهی ندارد.  

او در پاسخ به این سوال که احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری بوده که 9 سال پیش از میان اصولگرایان برخواست، به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: ایشان خودشان اقرار کرده‌اند که اصولگرا نیستند. زمانی که خودش می‌گوید اصولگرا نیست شما چه اصراری دارید که بگویید اصولگراست. اصلا نه کار ایشان و نه حرف‌های ایشان را من به شخصه به پای اصولگراها نخواهم گذاشت. ایشان به اصلاح‌طلب‌ها نزدیک تر هستند تا به اصولگراها.

دبیر کل جامعه اصناف و بازار  به اطلاعاتی اشاره می‌کند که براساس آنها احمدی‌نژاد این روزها اصرار دارد با بسیاری از اصلاح‌طلبان در ارتباط و گپ و گفت باشد و همین موضوع را دلیل اصلاح‌طلب بودن وی عنوان می‌کند. البته معتقد است همه کارهایی که از طرف احمدی‌نژاد انجام می‌شود تنها برای ریاست طلبی است.
 
نباید فراموش کرد که احمدی‌نژاد همان فردی است که 9 سال پیش اصولگرایان برای مقابله با ریاست‌جمهوری مجدد هاشمی رفسنجانی او را حمایت کردند تا بر صندلی ریاست دولت نهم تکیه زند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
18
201
... احمدی نژاد... را یک واقعیت می‌دانم...او از مریخ نیامد. در همین فرهنگ رشد کرد، و در همین فرهنگ شد استاد دانشگاه و در همین فرهنگ شد رییس جمهور. او نشان دهنده ایرادهای بزرگی در جامعه و فرهنگ ماست....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
18
196
اينكه احمدي نژاد شخصا اصولگرا هست يا نيست أصلا مهم نيست ،انچه اهميت دارد اصولگراها احمدي نژاد را به جامعه معرفي كردند، به او راي دادند و از او حمايت كردند و وضعيت امروز كشور نتيجه عملكرد اوست و مسوليتش بر عهده روي‌كارآوران اوست و مردم متوجه شده‌اند كه اصولگراها در تشخيص موضوع و شناخت أفراد مشكل دارند و اعتمادي به انها نيست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
81
26
اصولگرايان كانديداى شان كس ديگرى بود واگر كسى را داشتند به احمدى نژاد رأى نمىدادند
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
10
102
به فرض اتحاد!داصولگرایان !! کل اراء اصولگرایان در انتخابات خرداد92! 4/5میلیون جلیلی !3میلیون ولایتی!قالیباف 7 میلیون!500هزارتا غرضی! سرجمع میکنه به عبارتی!! 15 میلیون!!!!!!!!!! و همه هم می دانند که تمام حامیان و همراهان اصولگرا رای دادن به کاندید خود را از نان شب واجبتر می دانند! بماند که منتقدین اصولگرا ها و حامیان اصلاح طلبان زود با صندوق رای قهر می کنند! منظورم چه بود!! این بود که در شرایط برابر و عادلانه و حضور تمام حامیان اصلاحات و غیر اصولگرا! اصولگرایان حداکثر 30- درصد اراء مردم را دارند!
سعید
|
-
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
170
46
احمدی نژاد یه دونست خدایی مرده... فقط محمودو عشقه..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
12
122
آقایانی که احمدی نژادراازبخشداری درروستاهای دورافتاده به رییس جمهوری رساندندوحالابرعلیه اوجبهه گرفتندبایدپاسخگوباشند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
83
33
بخدااگراين ادم اينقدر مهم نبود اينقدردرموردش حرف واظهارنظرنميكردند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
6
78
آقای احمد کریمی اصفهانی بی خود ایشان را به اصلاح طلبان نچسبانید که بسیار مضحک می شود.
چه بخواهید چه نخواهید ایشان و تمام اعمالشان به پای اصول گرایان نوشته خواهد شد.
لطفا کم کم یاد بگیرید مانند کشورهای دارای احزاب جا افتاده بواسطه حمایتهایی که در دوره شان از ایشان می کردید مسئولیت کارهایشان را هم بپذیرید وگرنه حتی اعتماد هواداران حزب خود را هم از دست می دهید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
8
78
خیلی جالبه،موقع انتخابات دور دوم ریاست جمهوری محمود .... ایشون اصول گرا بودن،حالا که پنج سال گذشته اصلاح طلب شده می ترسم چند سال دیگه رئیس فدراسیون ورزش معلولین و جانبازان از آب دربیاد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین