کد خبر: ۲۶۷۶۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴

اوباما از میدان مبارزات کنگره گریخت

کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهوری در روزهای آینده در هیچ کمپین تبلیغاتی شرکت نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین‌الملل: انتخابات میان دوره ای آینده مجلس سنا و مسئله بیماری ابولا دو چالش بزرگ دولت اوباما هستند. با اینحال باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز دو شنبه به خانه خود در شیکاگو رفت. ترک واشنگتن حواشی بسیاری برای او به همراه داشت.

به گزارش آفتاب، اریک شولتز نماینده مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد: «آقای اوباما در روز دوشنبه در خانه اش کمی از کارهایش را انجام داد. از جمله دریافت اطلاعات از لیزا موناکو مشاور ضدتروریسم، درباره بیماری ابولا. او همچنین قرار یک مصاحبه رادیویی را به نتیجه رساند تا بتواند از این طریق سیاهان بیشتری را به شرکت در رای گیری میان دوره ای جلس سنا ترغیب کند.»

همچنین اوباما در روز یکشنبه در کمپین حمایتی آنتونی براون معاون دموکرات فرماندار مریلند که برای انتخابات کنگره نامزده شده است، حضور پیدا کرد. آنتونی براون معاون فرماندار مریلند و پت کین فرماندار ایلی نوی در تلاش هستند از اوباما برای موفقیت خود در انتخابات کمک بگیرند اما در حین سخنرانی اوباما برخی حاضرین مجلس را ترک کردند که این می تواند هشداری به حزب حاکم آمریکا باشد.

رسانه‌های خبری آمریکا خبر می‌دهند که رياست اوباما به صورت چشمگير و به سرعت فروپاشيده شده است و ميزان محبوبيت عملکرد وي ميان آمريکايي ها نيز 40 درصد است و احتمال کم شدن بيشتر اين ميزان رضايت از عملکرد وي نيز همچنان وجود دارد.به طور کلی محبوبیت اوباما امسال کاهش چشمگیری داشته است. 

نامزدهای دموکرات کنگره به همین دلیل سعی می کنند در کمپین های تبلیغاتی با اوباما دیده نشوند از طرف دیگر کاخ سفید اعلام کرده است در روزهای آینده، رئیس جمهور در هیچ کمپین تبلیغاتی شرکت نخواهد کرد.عدم استقبال شهروندان آمريکايي از اوباما در ايالت مريلند، روحيه دموکراتها را در آستانه برگزاري انتخابات ميان دوره اي تضعيف کرده است. اين در حالي‌است که جمهوريخواهان نيز در انتظار لغزشهاي آينده اوباما و پيروزي در انتخابات ميان‌دوره اي هستند.

برخی معتقدند عدم حضور اوباما در گردهمایی روز دوشنبه که برای معرفی و تبلیغات کاندیدهای کنگره صورت گرفته بود، غیرمعمول و دارای پیام است. اما شالتز این نظریه را رد می کند.«من فکر نمی کنم عدم حضور اوباما غیرمعمولی باشد. امروز وضعیت جهان پیچیده و بغرنج است، آمریکا هم از این بحران ها دور نیست. بنابراین رئیس جمهور در مرکز این مسائل و بحران ها بسیار پرمشغله است. قطعا اوباما نمی تواند در همه جا حضور پیدا کند. اما واضح است که برای رفع تمامی مشکلات در حال کوشش است.»

روز دوشنبه اوباما در حالی که رای خود را به صندوق رای می انداخت، گفت:« من بسیار خوشحالم که توانستم زودتر رای بدهم. همه در ایلی نوی زودتر از موعد رای می دهند.» او برای اینکه برگه رای خود را در صندوق الکترونیکی بیاندازد می بایست خم می شد. او در این باره گفت: «این صندوق برای کسانی ساخته شده است که قدشان کمی کوتاه است.»

همچنین اوباما ضمن انداختن برگه رای خود به صندوق، با برخی از رای دهندگان به گفت و گو ایستاد و از آنان بابت رای دادن تشکر کرد. او که از کاهش محبوبیت خود آگاه است در روز دوشنبه برای ترمیم محبوبیتش در یک مهمانی خیریه خصوصی شرکت کرد.

ترجمه: فرحناز دهقی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین