کد خبر: ۲۶۷۷۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵

لاوروف: گروهی از کشورها دستورالعمل‌های خودشان را به دیگران تحمیل می‌کنند

به گفته لاوروف تلاش گروهی خاص از کشورها برای تحمیل "نسخه و دستور العمل خودشان برای دیگران" عامل تضعیف فعالیت‌های بین‌المللی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به قنل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه در نشستی با نمایندگان اتاق جوانان روسیه گفت: نشان دوران ما توزیع مجدد منابع در ساختار جهان است. تسلط یک تمدن تاریخ ساز خواهد بود؛ مراکز جدید رشد اقتصادی و قدرت مالی پدید آمده‌اند. با نفوذ اقتصادی و مالی یک ساختار سیاسی پدید آمد و ما شاهد مواردی از این دست هستیم.

لاوروف به عنوان مثال بر نقش آسیا - اقیانوسیه، آمریکای لاتین و کشورهای آفریقایی اشاره کرد که سازمان‌های منطقه‌ای تشکیل داده‌اند.

وی گفت: بنابراین جهان کاملا چند محوری ست. رقابت شدید است نه تنها در عرصه اقتصادی، مالی و سیاسی بلکه در عرصه ارزش‌ها و مدل توسعه.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین عامل اصلی بروز بحران در اوکراین را تلاش غرب برای ایجاد خط تفرقه میان منطقه اروپا - آتلانتیک دانست.

سرگئی لاوروف گفت: بحران اوکراین مستقیما زاییده تلاش‌های غرب برای حفاظت و تقسیم منطقه اروپا - آتلانتیک و سوق یافتن به سمت شرق است. روسیه به دنبال تقابل با هیچ کس نیست اما از منافع خود بر مبنای قوانین بین المللی دفاع می‌کند. ما آنطور که عادلانه و درست است رفتار می‌کنیم و معتقدیم که این بهترین راه برای تضمین منابع بین المللی فدراسیون روسیه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین