کد خبر: ۲۶۸۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

دادستان تهران: کیفرخواست 3 متهم نفتی بزودی صادر می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران روز شنبه اعلام کرد : کیفرخواست سه متهم پرونده نفتی بزودی صادر می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عباس جعفری دولت آبادی این مطلب را در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دادسرای انقلاب تهران بیان کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، دادستان تهران از جمله سیاست های دستگاه قضایی در دوره جدید را مبارزه با فساد اقتصادی خواند و گفت: در این خصوص رییس قوه قضاییه و سخنگوی دستگاه قضا بارها داد سخن داده اند.

وی اضافه کرد: وقتی که ما از زبان برخی نمایندگان مجلس می شنویم که در بازداشت بودن بابک زنجانی تردید دارند باید به خود بیاییم و ببینیم چه اتفاقی افتاده که اینگونه اخبار را منتشر می کنند.

جعفری دولت آبادی اضافه کرد: دیدن بابک زنجانی در بازداشت کار زیاد سختی نیست اما اینکه فکر و ذهن مردم را مغشوش کنیم کار درستی نیست.

دادستان تهران تاکید کرد: پرونده بابک زنجانی از بزرگترین پرونده های اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی ایران است و تاکنون پرونده ای که این حجم و این تعداد متهمان را داشته باشد وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه این پرونده در حوزه نفت، کارگزاری ها، پول، ارز و جابه جایی های متفرقه متمرکز است، افزود: در این پرونده فروش نفت به فردی که وجوه خود را نداده سپرده شده و وی با ترفندهای زیادی از پرداخت وجوه فروش نفت خودداری کرده است.

دادستان تهران گفت : کسانی که مصاحبه و نام هایی را اعلام می کنند چرا این اطلاعات و نام ها را در اختیار دستگاه قضایی قرار نمی دهند. 

جعفری دولت آبادی افزود: ما به لحاظ محرمانه بودن تحقیقات مجبوریم فعلا سکوت کنیم اما یکی از کارهایی که در این پرونده صورت گرفته انجام تمام تحقیقات توسط بازپرس بوده و ضابطان کمترین نقش را داشته اند.

وی اضافه کرد: در این پرونده هزاران صفحه تحقیق از بسیاری از مسوولان سابق و فعلی انجام شده و نیازی ندیده ایم اسم کسی را اعلام کنیم.

نامبرده تاکید کرد: نباید دل ملت را خالی کنیم اما از همین جا اعلام می کنم مبارزه با فسادهایی مثل بابک زنجانی ادامه خواهد داشت و تمامی کسانی که در پرونده بابک زنجانی نقش داشته اند اعم از ریز و درشت احضار خواهند شد و هیچکس در این ارتباط مصون نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین