کد خبر: ۲۶۸۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

داعش ۶۷ ملیتی با سلاح‌های ساخت ۲۰۱۴

همزمان با اعتراف مقامات رسمی کشورهای اروپایی مبنی بر عضویت بیش از سه هزار شهروند غربی بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان در داعش و همچنین افشای حضور 30صهیونیست در این گروه تروریستی، یک مقام عراقی اطلاعات بیشتری در این زمینه فاش کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عضو شورای استان الانبار عراق در این باره گفت: گروه تروریستی داعش سلاح های ساخت سال 2014 را در اختیار دارد و اعضای آن از شهروندان 67 کشور هستند.

به گزارش ایرنا، کشورهای اردوگاه ضدسوری بویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و چند کشور عربی منطقه، داعش و دیگر گروههای مسلح تکفیری از جمله جبهه النصره را با هدف انجام اقدامات تروریستی و درگیری های مسلحانه علیه حکومت بشار اسد، مورد حمایت گسترده تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی قرار دادند.

بسیاری از گزارش ها همچنین نشان می دهد که گروه های تروریستی چند ملیتی ضد سوری با کامیون های انباشته از تسلیحات از خاک ترکیه به سوریه منتقل می شدند که هنوز این روند ادامه دارد. 

'طه عبدالغنی' شنبه شب در برنامه 'خفایا معلنه' که از شبکه 'السومریه' پخش شد، افزود: دشمنان ما از سلاح های قدیمی استفاده نمی کنند بلکه سلاح های ساخت سال جاری میلادی را در اختیار دارند. 

وی با بیان اینکه استان الانبار گرفتار یک جنگ فرسایشی شده است، اضافه کرد: برخی از سیاستمداران نادان و شکست خورده تلاش می کنند ارتس عراق را یک ارتش طایفه ای و مذهبی معرفی کنند که فقط از طایفه و هم کیشان خود دفاع می کند و این دروغی بیش نیست. 

عبدالغنی گفت: بیشتر نیروهایی که هم اکنون در استان سنی نشین 'الانبار' با تروریست ها می جنگند شیعیان استان های جنوبی و مرکزی هستند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین