کد خبر: ۲۶۸۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
«پایداری» مخالف موفقیت دولت

نماینده مجلس: نباید هر فردی را به اسم فتنه "دک" کرد

باقری در واکنش به درخواست برائت برخی نمایندگان از نیلی احمدآبادی می‌گوید: اینگونه که آقایان با گستردگی درباره "فتنه" صحبت می‌کنند باید همه آن چند میلیون نفر که در جریان انتخابات ۸۸ مخالف آقای احمدی‌نژاد بودند را از اصحاب فتنه به حساب آورد. با این رویکرد هیچگاه اوضاع سروسامان پیدا نخواهد کرد. ما بحث فتنه را قبول داریم اما با شاخص‌هایی که این آقایان دارند تفاوت‌هایی دارد که باید مشخص شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: محمد باقری‌بنابی، نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه پایداری مخالف سرسخت دولت است و نمی‌خواهد که این دولت موفق شود. بنابراین مجلس باید حساب خود را از این چند نفر جدا کند.

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» درباره جلسه رای اعتماد فردای مجلس گفت: اعضای جبهه پایداری دست‌بردار نیستند و هرکسی را که دولت به مجلس معرفی کند، همین اوضاع است. مشخص است که دولت سلیقه خاص خود را دارد، ما نمی‌توانیم این دولت را با دولت قبل مقایسه کنیم.

وی افزود: شورای نمایندگان باید تدبیری کند و اجازه ندهند این گروه با آن بلندگوی قویی که دارد نمایندگان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به گزارش آفتاب، گروه‌های اصولگرا همچنان با دولت ساز مخالف می‌زنند. از یک طرف عده‌ای اعلام می‌کنند که رئیس‌جمهور برای "شوخی" نیلی احمدآبادی را به مجلس معرفی کرده و از طرف دیگر عده‌ای برائت از وقایع ۸۸ نیلی را می‌خواهند. عده‌ای می‌گویند روحانی نیلی را با تجربه مدیریت میانی به مجلس معرفی کرده تا نمایندگان به او رای ندهند و وزارت علوم برای چند ماه آینده هم با سرپرستی نجفی اداره شود. عده‌ای دیگر اما بهانه‌های خود را در غالب همیشگی وقایع ۸۸ جمع می‌کنند. اینها بحث فعال بودن نیلی در حوادث ۸۸ را علم می‌کنند و از و‌ی می‌خواهند تا از آن اتفاقات اعلام برائت کند.

انتخاب وزیر علوم از بررسی واقعیت‌ها و رایزنی گذشته و در حال تبدیل شدن به لج و لج‌بازی است. برخی در مجلس معتقدند که اکثریت مجلس نمی‌خواهند قبول کنند که این دولت خط فکری و سلایق متفاوتی با آنها دارد.

باقری درباره وزیر علوم به «آفتاب» می‌گوید: در اوضاع و احوال فعلی کشور، منافع ملی و بحث بدون سرپرست باقی ماندن دانشگاه‌ها در این دو سه ماهه گذشته مدنظر است.

این نماینده مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدامات نیلی در چند روز گذشته می‌گوید: در این دو سه روزی که با آقای نیلی در ارتباط بودیم هیچ نکته منفی که بتواند در مجلس نقطه ضعف به حساب بیاید ندیده‌ام. بنابراین به نظر من برای اینکه دولت کامل شود و دانشگاه‌ها از این وضعیت سردرگمی بیرون بیایند، باید بحث وزارت علوم هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

او در توصیه به برخی از نمایندگان درباره واکنش‌هایشان به نیلی احمدآبادی می‌گوید: افراد در مجلس اگر مسائل اخلاقی و علمی را پیگیری کنند بهتر است. متاسفانه در جامعه و مجلس بداخلاقی‌هایی می‌شود که ادامه اینگونه بحث‌ها جایز نیست.

این نماینده مجلس توضیح می‌دهد: انتخاب آقای نیلی با توجه به ارتباطات این چند روزو برنامه‌هایی که ارائه می‌کند، بحث‌های علمی و فرهنگی که در دانشگاه‌ها هست و مسائل سیاسی مانند بحث "فتنه" که برای همه مهم است، خواهد بود.

وی ادامه داد: اینگونه که آقایان با گستردگی درباره "فتنه" صحبت می‌کنند باید همه آن چند میلیون نفر که در جریان انتخابات ۸۸ مخالف آقای احمدی‌نژاد بودند را از اصحاب فتنه به حساب آورد. با این رویکرد هیچگاه اوضاع سروسامان پیدا نخواهد کرد. ما بحث فتنه را قبول داریم اما با شاخص‌هایی که این آقایان دارند تفاوت‌هایی دارد که باید مشخص شود.

او درباره احتمال رای اعتماد عنوان می‌کند: باید دید فردا چه اتفاقی می‌افتد رای اعتماد ایشان به دفاعیات آقای رییس‌جمهور و صحبت‌های خود ایشان برمی‌گردد. ایشان باید در مورد مسائل صحبت و شفاف‌سازی کنند.

باقری در واکنش به درخواست برائت برخی نمایندگان از نیلی احمدآبادی می‌گوید: هر دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا فتنه را قبول دارند. در بحث فتنه و قضایای ۸۸ تحلیل‌های دو گروه در مجلس با هم متفاوت است. نظر من این است که شاخص‌های بحث فتنه را مشخص کنیم و براساس این شاخص‌ها عمل کنیم.

وی تاکید کرد: هر گروهی را نباید به اسم فتنه دک کرد. اگر وزارت اطلاعات و قوه قضاییه شاخص‌ها را مشخص کنند و افرادی که در آن سال در فتنه دست داشتند تعیین شوند این مشکلات حل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین