کد خبر: ۲۶۸۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

یادمان احمدی‌نژاد‌ باید ثبت شود

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: قرار گرفتن هدایای رئیس‌جمهور سابق در موزه‌ی امام راحل‌، نیازمند انجام یک سری مقدمات است که باید انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با گذشت بیش از یک سال از زمان انتقال هدایای ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از کاخ سعدآباد به مکانی نامعلوم‌، اوایل مهر امسال وی پس از بازدید از روند پروژه‌ی تکمیل موزه‌ی آستان امام راحل، در نامه‌ای از سید حسن خمینی خواست هدایای موزه‌ای خود که در طول هشت سال ریاست جمهوری به نمایندگی از مردم ایران دریافت کرده بود را در موزه‌ی آستان امام راحل به نمایش درآورد.

ه گزارش ایسنا، باین درحالی است که با توجه به مصوبات موجود برای ایجاد یادمان روسای جمهور که پایگاه آن را در سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار داده‌اند، آثار و هدایای دریافت شده توسط هر رئیس جمهور باید در این مکان شماره ثبت بگیرد، این در حالی است که به نظر می‌رسد این اقدام توسط احمدی‌نژاد انجام نشده است.

سید رضا صالحی امیری با تاکید بر این که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قصد انتشار بیانیه‌ای در این زمینه را دارد‌، به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در این زمینه باید چند نکته با یکدیگر تفکیک شوند، که مهمترین و نخستین آن پایگاه تشکیلات یادمان روسای جمهور است که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار دارد و با نام یادمان روسای جمهور گذشته و حاضر از آن یاد می‌شود و وظیفه‌ آن نوع حفاظت و نگهداری از این آثار به عنوان آثار دارای ارزش ملی است.

او افزود: براساس مصوبات این طرح، اسناد این یادمان‌ها باید در سازمان اسناد نگهداری و هدایا و آثارش در هر نقطه‌ای که روسای جمهور پیشنهاد کنند، نگهداری شود.

وی با اشاره به نگهداری بخشی از یادمان «سید محمد خاتمی» در کاخ گلستان و بخشی در موزه‌ وی در استان یزد،‌ همچنین ایجاد موزه‌ یادمان «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» در شهر رفسنجان افزود: آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران نیز می‌تواند مکان نگهداری آثار و هدایای خود را پیشنهاد دهد‌، اما منطقی است که این آثار نخست به ثبت برسند، سپس به هر نقطه‌ای که تمایل داشته باشند‌، منتقل شود.

صالحی امیری با تاکید براین نکته که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان متولی طرح یادمان روسای جمهور هیچ اطلاعی از کم و کیف آثار و هدایای احمدی‌نژاد ندارد‌، افزود: این که رئیس‌جمهور سابق بخواهد هدایای خود را در موزه‌ی آستان امام راحل به نمایش بگذارد،‌ مغایرتی با قانون ندارد، اما نیازمند انجام مقدماتی مانند ثبت آن آثار است کاری که روسای جمهور سابق نیز انجام دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین